Bardzo możliwe, że tej części ciała nie ćwiczysz, choć powinieneś. Od tego zależy odporność na wiele kontuzji

Brzuch, nogi, ramion, plecy - podczas treningów chcemy skupić się zwykle na tych partiach ciała. Czas zwrócić uwagę na pewną grupę mięśni i więzadeł, którą zwykle pomijamy.

Pewna kluczowa część ciała, którą wykorzystujemy praktycznie podczas każdego treningu, jest przez nas zaniedbywana. Specjaliści podkreślają, że czas na nią zwrócić uwagę i poświęcić jej kilka ćwiczeń wzmacniających mięśnie i więzadła. W ten sposób wzmocnimy całe ciało, dzięki czemu zmniejszymy ryzyko wystąpienia wielu kontuzji.

Zobacz wideo Kasia Dziurska pokazuje, jak ćwiczyć uda i core

Stopy - dlaczego i jak je ćwiczyć?

Każda stopa to 26 kości, 30 stawów i ponad 100 mięśni, ścięgien i więzadeł, a wszystko razem współpracuje ze sobą, aby zapewnić równowagę, mobilność i bezpieczne poruszanie się. Codziennie nasze stopy wykonują ogromną pracę - czas o nie zadbać!

Ćwiczenie pierwsze

Do jego wykonania potrzebujesz zrolowany ręcznik. Usiądź boso na krześle z nogami ugiętymi pod kątem 90 stopni i małym ręcznikiem pod stopą. Poświęć kilka minut, ciągnąc górę ręcznika w kierunku stopy, rozciągając w ten sposób palce u stóp.

Gemma Atkinson opowiedziała o zmianie dietyGemma Atkinson została wegetarianką. Stosuje też popularną metodę 80/20

Ćwiczenie drugie

Specjalista współpracujący z magazynem "Eat this, not that" proponuje, abyśmy zaczęli biegać... na boso po trawie lub piasku. Według trenera jest to jeden z najlepszych sposobów na wzmocnienie stóp.

Ćwiczenie trzecie

Kolejną propozycją jest wykorzystywanie podczas ćwiczeń niestabilnych powierzchni. Świetną opcją jest wykonywanie wypadów oraz przysiadów na dyskach balansowych czy deskach równoważnych. Przy takich ćwiczeniach w ruch angażuje się praktycznie całe ciało, łącznie z naszymi stopami.

Ćwiczenie czwarte

Tom Holland proponuje również wykorzystanie podczas zajęć małych kulek. Podczas ćwiczenia siedzimy na krześle z nogami ugiętymi pod kątem 90 stopni. Następnie bosymi stopami próbujemy złapać małe kulki i poprzekładać je z miejsca na miejsce. W ten sposób świetnie wzmocnimy ścięgna i więzadła.

Elsa Pataky o codziennej pielęgnacjiŻona Hemswortha zdradziła, jak wygląda jej poranna rutyna. Pomija jeden produkt

Trener na koniec dodaje jeszcze, jak duży wpływ na prawidłową pracę stóp ma dobór obuwia. Zbyt małe lub za duże powodują, że noga nie układa się prawidłowo, a mięśnie nie wykonują odpowiedniej pracy. Pamiętajmy też, aby dopierać buty do sportu, który wykonujemy - nie zawsze ulubiona para, którą zabieramy na siłownię, sprawdzi się podczas biegania.

Więcej o: