Trening core, czyli czego? Tłumaczymy, co kryje się pod tajemniczą nazwą i dlaczego warto już dziś zacząć ćwiczyć te partie ciała

Trening core, czym właściwie jest pojawiający się w magazynach i social mediach "core"? Oto odpowiedź.

Budowanie mocnych mięśni rdzenia powinno być podstawą, jeśli chodzi o nasze ćwiczenia. Rdzeń jest odpowiedzialny za prawidłową postawę, co wcale nie jest takie proste. Wiele osób ma tendencję do używania niewłaściwych mięśni, co prowadzi do licznych problemów ze zdrowiem.

Zobacz wideo Trenujemy taneczne kardio z Dominiką Śliwińską

Co się składa na mięśnie rdzenia?

Jak część z was na pewno się domyśla, są to mięśnie okalające kręgosłup, a w tym:

  • prosty i skośne oraz poprzeczne mięśnie brzucha;
  • przepona;
  • mięśnie dna miednicy.

Mięśnie głębokie są aktywne podczas chodzenia, siedzenia, stania czy wykonywania prostych czynności w domu. Dzięki prawidłowej pracy tego układu możemy normalnie funkcjonować. Niestety siedzący tryb życia nie sprzyja właściwemu rozwojowi tych mięśni. Dlatego tak ważne jest, aby je regularnie trenować. Wiele trenerów zwraca też uwagę, aby przy mięśniach rdzenia ćwiczyć też pośladki - mają one wpływ na mięśnie miednicy, które uczestniczą w stabilizacji całego core.

vKylie Jenner nie potrzebuje trenera personalnego. O figurę świetnie dba sama

Trening core, czyli ćwiczenia stabilizacyjne

Dlaczego ten rodzaj treningu jest tak ważny? To nie tylko kształtowanie prawidłowej postawy czy poprawienie kondycji, ale też nauka kontroli własnego ciała, przeciwdziałanie bólom pleców, poprawa stabilności tułowia, poprawa szybkości mięśni, a także wpływ na płynność ruchu. Jakie ćwiczenia polecają specjaliści? Warto zwrócić uwagę podczas zajęć na takie pozycje, jak:

  • brzuszki;
  • deskę boczną;
  • rowerek górski;
  • krok farmera;
  • spacer z walizką;
  • ptak-pies z głową w dół.

Te napoje podkręcą metabolizm i wspomogą spalanie tkanki tłuszczowej.Czym jest wiek metaboliczny? Dlaczego warto na to zwrócić uwagę?

Bardzo ważnym aspektem treningów jest również nauka... prawidłowego głębokiego oddychania. Zarówno przepona, jak i mięśnie brzucha odgrywają ważną rolę w stabilizacji naszego ciała. Takie właściwe oddychanie wymaga praktyki. Jest to niezwykle złożona czynność, która angażuje grupy mięśniowe, odpowiadające również za stabilizację sylwetki.

Więcej o: