Jak często biegać? Czy codzienny jogging dla początkujących jest wskazany?

Bieganie może być uzależniające - wystarczy, że trzymasz się go wystarczająco długo, aby samemu się o tym przekonać. Jak rozpocząć przygodę z tym sportem i czy można biegać za dużo?

Jeśli już kiedyś próbowaliśmy biegowej rutyny, mogliśmy na własnej skórze przekonać się o tym, ile endorfin organizm wydziela w trakcie takiego treningu. Jak jednak z każdym sportem bywa, bieganie również można przetrenować. Dopiero zaczynasz przygodę z bieganiem? Podejdź do treningów z głową!

Zobacz wideo Poradnik biegacza. Jak prawidłowo wykonać rozgrzewkę?

Jak zacząć biegać? Garść wskazówek dla początkujących

Twoim celem jest ukończenie w przyszłości biegu na pięć kilometrów? Na pewno pojawiło się zatem pytanie, ile razy w tygodniu należy biegać na początek? Magazyn "The Stylist" postanowił o to zapytać ekspertkę.

Trzy razy w tygodniu dla nowego biegacza to dużo. Zdecydowanie więcej, niż trzeba. Radziłabym jeden bieg na siedem dni. Oczywiście, jeśli czujesz się na siłach i długie dystanse okażą się dla ciebie frajdą, możesz biegać częściej, ale ważne jest, aby budować kondycję powoli - tłumaczy Kate  Carter, angielska trenerka.

Adele stosowała dietę sirtfoodAdele sprawiła, że tą dietą zachwyca się cały świat. Poznaj proste przepisy SIRT

Jessica Robson, założycielka pierwszego klubu biegaczy w Wielkiej Brytanii, który skupia się również na zdrowiu psychicznym, zgadza się z Kate. Dodaje jednak, że w dni, kiedy nie biegamy, warto przejść się na spacer lub zrobić trening siłowy, aby nasze ciało było pobudzone do działania. W ten sposób nie będziemy mieć zbyt długich przerw w ćwiczeniach, co pomoże nam nie złapać kontuzji.

Czy można biegać codziennie?

Jeśli zauważysz gdzieś pod postami na Instagramie, które dotyczą biegania, skrót RED, spieszymy z wyjaśnieniami. RED to nic innego, jak Run Every Day (biegaj codziennie). Wiele osób podejmuje się tego wyzwania, niestety dla osób początkujących może się to skończyć kontuzją. Bieganie codziennie, zwłaszcza dłuższych dystansów, jest niewskazane.

Dieta w wersji slowDieta w wersji slow. Czy to klucz do utraty wagi bez efektu jo-jo?

Trenerzy ostrzegają, że nawet jeśli po pierwszych kilku dniach oprócz zakwasów nie zauważysz nic niepokojącego, dłuższe stosowanie się do RED może powodować kontuzje. Nawet maratończycy nie biegają codziennie - przygotowująca się do kolejnych zawodów Natasha w rozmowie z magazynem przyznała, że trenowała jogging trzy razy w tygodniu.

Więcej o: