Czy cardio może pozytywnie wpłynąć na rozrost mięśni? Odpowiada trenerka fitness

Wiele osób na początku swojej przygody z treningami zastanawia się, jak właściwie połączyć różne ćwiczenia, aby przynosiły zadowalające efekty. Co z wyrabianiem mięśni, jeśli naszym ulubionym treningiem jest cardio?

Magazyn "Insider" udostępnił list, który do redakcji przysłał zdeterminowany i zdezorientowany wielbiciel treningów cardio. Autor pytania przyznał, że zależy mu na rozroście mięśni, ale nie chce przy tym rezygnować z ulubionych ćwiczeń. Do tego dochodziły obawy, że wraz z treningami siłowymi oprócz mięśni przybędzie zbędnych kilogramów. Wątpliwości rozwiała Rachel Hosie, powołując się na wypowiedzi ekspertów.

Zobacz wideo Kasia Dziurska pokazała szybki trening z taśmami na mięśnie brzucha

Cardio a rozrost mięśni - czy jedno drugiemu nie przeszkadza?

Na wstępie Rosie zauważa, że tak naprawdę każdy organizm na dane ćwiczenie reaguje nieco inaczej. Niemniej jednak redaktorka uspokaja; ani trening cardio, ani bieganie, ani też trening HIIT nie przeszkodzą przy rozroście mięśni. Kluczem jest to, jak zaplanujesz sobie ćwiczeniowy grafik. W ciągu tygodnia wyznacz sobie dni, które poświęcasz na ulubione cardio, a jeden dzień zachowaj na bezpieczny trening siłowy.

odpowiednie ćwiczenia przyniosą ulgę obolałym plecomPięć najtrudniejszych ćwiczeń na silne plecy. Bez problemu zrobisz je w domowych warunkach

Aby zbudować mięśnie, zazwyczaj chcesz podnosić ciężary na tyle ciężkie, aby wykonywać serie, które powodują napięcie mięśni przez 60 do 90 sekund. Zwykle oznacza to zestawy od 12 do 15 powtórzeń, ale zależy to od twojego tempa - tłumaczył Luke Worthington.

Kenza Lifts pokazała różnicę w kalorycznościInfluencerka pokazała, jak zmieniło się jej ciało po zwiększeniu kaloryczności

Instruktorzy przypominają, że bardzo ważna w tym balansie jest również prawidłowa regeneracja. Metabolizm jest zależny od diety oraz wykonywanych treningów, ale aby działał prawidłowo, dla naszego ciała niezbędny jest odpoczynek. Wiele osób, między dniami z ćwiczeniami siłowymi stawia na aktywną regenerację, czyli cardio. Spokojny spacer czy wolny jogging sprawdzą się świetnie, aby nas dotlenić i poprawić krążenie krwi, tym samym pozytywnie wpływając na nasze mięśnie. Trenerzy nie polecają w dnie regeneracji ćwiczeń HIIT, podczas których mięśnie muszą się bardziej napiąć, przez co nie odczują odpoczynku.

Więcej o: