Nie lubisz burpees? To nie problem! Popularna trenerka radzi, co możesz zrobić w zamian

Burpees to ćwiczenie, które zwłaszcza na początku trenowania, może sprawiać trudności. Kayla Itsines ma jednak sposób na to, aby osiągnąć podobne efekty, dzięki innej pozycji.

Kayla Itsines motywuje do treningów, ale zwraca jednocześnie uwagę na to, aby nie wykonywać ćwiczeń ponad swoje siły. Zachowanie balansu jest niezwykle istotne przy aktywności fizycznej. Przetrenowanie nie dość, że nas zniechęci do kontynuowania, może jeszcze skutkować kontuzjami. Tym razem Kayla na tapet wzięła burpees. To ćwiczenie, które albo się uwielbia, albo nienawidzi.

Zobacz wideo Trenerka Victoria's Secret pokazuje proste domowe ćwiczenia

Kayla Itsines poleca jedno ćwiczenie, które możemy zrobić zamiast burpees

W celu zastąpienia burpees ćwiczeniem o niskiej intensywności oraz niewielkim obciążeniu dla stawów możemy wykonać pompkę, którą Kayla nazywa "rocking chair push-up". Choć w nazwie pozycji mamy krzesło, całe ćwiczenie wykonamy jedynie przy użyciu ciężaru własnego ciała. 

Kourtney Kardashian podała cztery treningowe wskazówkiTreningowe wskazówki Kourtney Kardashian, które pozwalają pozostać w formie

  1. Zejdź do pozycji klęku podpartego.
  2. Unieś ciało, stając na palcach u stóp, przenosząc w ten sposób ciężar ciała.
  3. Przeciągnij ciało w przyjętej pozycji raz do  przodu, raz do tyłu.
  4. Odstaw nogi do tyłu, aby zrobić deskę na prostych rękach.
  5. Wykonaj pompkę (jeśli nie masz jeszcze dość siły, oprzyj kolana o podłogę, aby ułatwić sobie ćwiczenie).
  6. Wróć do deski.
  7. Wróć do klęku podpartego, z utrzymywaniem ciała na palcach u stóp.
  8. Powtórz kilka razy!

Podobnie jak znane nam burpees, powyższa propozycja działa na całe ciało i z powodzeniem zastąpi wybuchowe popularne ćwiczenie.

Kasia Dziurska pokazała trening z taśmami na płaski brzuchKasia Dziurska zachęca do treningu z taśmami. Świetne ćwiczenia na płaski brzuch

Burpees - świetnie ćwiczenie, ale nie dla każdego

W wielu przypadkach pozycja ta sprawdza się świetnie; pomaga przyspieszyć spalanie zbędnych kalorii i szybko wzmacnia kondycję, choć dla osób początkujących jest dość trudna. Nie jest to jedyny minus. Za burpees nie powinny się brać osoby, które mają problem ze stawami. Wybuchowy ruch może je niepotrzebnie dodatkowo nadwyrężyć, a nawet spowodować niepotrzebną kontuzję.

Więcej o: