Czy joga może pomóc w walce z cellulitem? Tak, jeśli będziesz wykonywać ten zestaw ćwiczeń

Cellulit to zmora wielu kobiet. Choć wiele zależy od predyspozycji genetycznych, możemy sobie pomóc odpowiednią dietą i ćwiczeniami. Owocnym treningiem może okazać się joga.

Joga i jej różne warianty z roku na rok zyskują na popularności. Mamy coraz większą świadomość, jak rozluźnia ciało i odpręża umysł. Ćwiczenia świetnie rozciągają mięśnie i pozwalają na spalenie tkanki tłuszczowej (zwłaszcza podczas zajęć hot jogi). Kobiety, które regularnie praktykują jogę, zauważyły również inną zaletę. 

Zobacz wideo JOGA w domu dla początkujących

Joga pomoże w walce z cellulitem

Joga może zmniejszyć cellulit - taki wniosek wyciągają kobiety, które regularnie wykonują ten trening, a wcześniej miały problem z nieestetyczną tkanką tłuszczową. Na problem w szczególności pomogły poniższe ćwiczenia.

Ćwiczenie pierwsze

Stań ze stopami rozstawionymi na szerokość bioder. Pochyl tułów do przodu, postaraj się, aby klatka piersiowa dotknęła do ud. Pozwól głowie opaść w kierunku podłogi. Spróbuj wyprostować nogi w kolanach, angażując w ten sposób mięśnie czworogłowe. Weź kilka głębokich oddechów i rozluźnij ciało.

Kylie Jenner zdradza najnowsze triki treningoweKylie Jenner poleca te dwa treningi. Celebrytka gwarantuje, że gwarantują świetną formę

Ćwiczenie drugie

Usiądź na macie, rozstawiając nogi tak szeroko, jak potrafisz. Nie zaokrąglając pleców i nie uginając kolan, połóż ręce przed sobą i rozciągnij plecy, pochylając się do przodu. Wytrzymaj w pozycji kilka głębokich oddechów. Zrób trzy rundy ćwiczenia.

Ćwiczenie trzecie

Stań prosto. Lekko zegnij kolana i skrzyżuj prawą nogę, kładąc prawe udo na lewym udzie, a następnie spróbuj skrzyżować ją ponownie, owijając lewą nogę prawą nogą. Skrzyżuj podwójnie ręce i umieść je na wysokości klatki piersiowej. Wytrzymaj w pozycji pięć głębokich oddechów. Rozluźnij się i powtórz, tym razem oplatając lewą nogę wokół prawej.

detoks to nie tylko soki i wodaNowy dietetyczny trend na TikToku. Wszyscy dodają do wody ten składnik. Co na to eksperci?

Ćwiczenie czwarte

Stań prosto, złącz ze sobą stopy. Następnie wyciągnij do tyłu wyprostowaną lewą nogę, jednocześnie pochylając tułów w stronę podłogi i przedłużając go złączonymi rękami. W ten sposób stoisz na jednej nodze, starając się zachować równowagę przez pięć oddechów. Głowę schowaj między ramionami, kierując wzrok w stronę podłogi. Wyciągnięte ręce, plecy, pośladki oraz lewa noga powinny tworzyć jedną linię. Wróć do pozycji wyjściowej i powtórz to samo, tym razem wyciągając w tył prawą nogę. Jeżeli jest ci trudno zachować równowagę, rób ćwiczenie blisko ściany i oprzyj o nią stopę znajdującą się w górze, aby uzyskać lepszą stabilność.

Więcej o: