Same brzuszki nie zapewnią nam formy na lato. Jak zadbać o płaski brzuch na wakacje?

Jeżeli robimy formę na lato, trzeba zwrócić uwagę na wiele rzeczy jednocześnie. Aby nasz brzuch był płaski, wykonywanie popularnego ćwiczenia nie wystarczy.

Co zrobić, aby w końcu nasz brzuch stał się płaski? Trenerzy wielokrotnie podkreślają, że należy jednocześnie skupić się na ćwiczeniach i diecie. Jak to wygląda w praktyce? Oto garść wskazówek, do których stosują się sami specjaliści.

Zobacz wideo Trening wyszczuplający talię

Sposoby na płaski brzuch. Stosuj się do tych porad

Zamiast skupiać się na miejscowej redukcji tłuszczu, postaw na zdrową dietę

Pozbycie się tłuszczu wyłącznie z konkretnej partii ciała to jeden z największych krążących mitów. Aby uwidocznić mięśnie brzucha, musimy zmienić dietę. To nam pomoże zmienić proporcje pomiędzy tkanką tłuszczową a mięśniową. Włącz do diety więcej błonnika i białka, jednocześnie dopasowując do swojej aktywności fizycznej. Zwróćmy uwagę, czy w naszym menu nie jest za dużo cukrów prostych, które hamują spalanie tkanki tłuszczowej

Kasia Dziurska mobilizuje do treningu odchudzającego dla początkującychDziurska przygotowała trening dla początkujących.Cel? Redukcja tkanki tłuszczowej.

Postaw na ćwiczenia ogólnorozwojowe

Jeżeli zależy ci na płaskim i wyrzeźbionym brzuchu, same ćwiczenia na tę część ciała to zdecydowanie za mało. Oprócz nich musisz wzmocnić mięśnie pleców, a w tym pomogą takie pozycje, jak deska, alpiniści czy rosyjski martwy ciąg.

Nie zapominaj o treningu siłowym

Unikanie ćwiczeń siłowych to jeden z najczęstszych błędów, występujących u osób, które chcą zadbać o płaski brzuch. Nie bój się podnoszenia hantli czy kettlebells. W ten sposób stabilizujesz ciało i pobudzasz mięśnie do pracy, a przy okazji spalasz więcej kalorii.

jarmużJak radzić sobie ze stresem? Pomóc może odpowiednia dieta. NIGDY nie sięgaj po te produkty

Pamiętaj o systematyczności

Chcesz osiągnąć dobre rezultaty w krótkim czasie? Jeśli wyznaczyłaś sobie miesiąc na zrobienie formy, treningi powinny odbywać się pięć razy w tygodniu i trwać godzinę. Przeplataj trening cardio z siłowym, stwórz spójny harmonogram i go przestrzegaj. Nie wyznaczaj też sobie nierealnych celów. Formy nie zrobimy w kilka tygodni, to wymaga czasu.

Więcej o: