Specjaliści twierdzą, że lepszego sposobu na zrzucenie zbędnych kilogramów nie znajdziesz

Chcesz schudnąć, ale mimo diet i ćwiczeń waga stoi w miejscu? Specjaliści radzą, aby wypróbować ten sposób trenowania.

Coraz więcej mówi się o holistycznym podejściu do odchudzania, które obejmuje zdrowe podejście do diety oraz aktywności fizycznej. Specjaliści zwracają uwagę, że, zwłaszcza na początku drogi do wymarzonej sylwetki, łatwo popadamy w przesadę lub ulegamy niekoniecznie bezpiecznym trendom. Trenerzy zalecają jeden sposób, który ma całkowicie odmienić naszą rutynę podczas odchudzania.

Zobacz wideo Kasia Dziurska przygotowała odchudzający trening dla początkujących

Najlepszy trening odchudzający. Wielu specjalistów umieszcza go na górze top listy

Jak dowiadujemy się ze strony "SHEfinds", wielu trenerów, a w tym Autumn Calabrese, uważa, że najlepszą opcją jest połączenie treningu siłowego oraz cardio.

Uwielbiam korzystać z treningu siłowego cardio, gdy celem jest utrata wagi. Wykorzystujesz wtedy trening siłowy do budowania mięśni, ale poruszasz się w pewien określony sposób i wykonujesz powtórzenia w taki sposób, aby twoje tętno pozostało na stałym poziomie - komentuje swój wybór Autumn dla magazynu "Shape".

jarmużJak radzić sobie ze stresem? Pomóc może odpowiednia dieta. NIGDY nie sięgaj po te produkty

Ciężary i utrzymane tempo powodują, że kalorie spalamy znacznie szybciej. Choć podobne rezultaty osiągnąć można treningiem HIIT, nie każdy lubi taki rodzaj aktywności. Jest też jeszcze jeden dowód na korzyść zajęć cardio-siłowych. Chodzi mianowicie o EPOC, czyli nadmierne zużycie tlenu po treningu. W praktyce oznacza to, że gubimy zbędne kalorie już po zakończeniu treningu, co usprawnia przemiany metaboliczne zachodzące w naszym ciele. 

Przyspieszony metabolizm to szybsze spalanie kalorii i tym samym większa utrata nagromadzonego tłuszczu - dodaje trener Chris Dorset.

Agata Rubik stosowała dietę SIRT i post DąbrowskiejAgata Rubik stosowała diety SIRT oraz post Dąbrowskiej. Na czym polegają?

Na koniec specjaliści podkreślają, że najważniejsza jest... różnorodność. Najlepiej, jeśli wykonujemy oba typy treningów (siłowy i cardio) naprzemiennie. W ten sposób wzmacniamy mięśnie i spalamy tkankę tłuszczową. Im więcej mamy silnych mięśni, tym mniej miejsca na gromadzenie się tłuszczu. Warto o tym pamiętać.

Więcej o: