Poświąteczny detoks. Jak wspomóc swój organizm i przyspieszyć metabolizm?

Bardzo często to właśnie po Wielkanocy postanawiamy coś zmienić w swoim podejściu do zdrowego odżywiania. Jakie sposoby będą najlepsze i nie spowodują, że dostarczymy zbyt mało substancji odżywczych?

Jeśli podczas świąt nie jesteś w stanie odmówić sobie ulubionych przysmaków, warto wprowadzić kilka prostych zmian, które poprawią stan naszego zdrowia, a także pomogą pozbyć się nadprogramowej warstwy tłuszczu.

Zobacz wideo Małgorzata Rozenek zrezygnowała z mięsa i alkoholu. Jej must have to pewne masło i jogurt!

Poświąteczny detoks. Od czego zacząć?

Włącz do diety zielone soki

Nie mamy tutaj na myśli, aby przejść na detoks sokowy (który może być niebezpieczny dla zdrowia), a o uzupełnieniu dziennego menu o pożywny sok, przygotowany na bazie zielonych warzyw i/lub owoców. Zastąp takim domowym napojem kupowane soki lub jedną ze szklanek wody czy herbaty. W liściastych zielonych warzywach kryje się mnóstwo witamin, minerałów oraz antyoksydantów, które wspierają przemianę materii. 

domowy treningTrening wzmacniający o obniżonej intensywności. Jest bezpieczniejszy dla stawów

Przekonaj się do wody z cytryną

Najlepiej jeśli wypijemy szklankę tego napoju na czczo po przebudzeniu. Cytryna ma świetny wpływ na wątrobę, przyspieszając metabolizm. Woda z cytryną może też zastąpić... kawę, ponieważ działa na nasz organizm pobudzająco.

Odstaw gluten, nabiał, cukier, kofeinę i alkohol

Wymienione substancje mogą działać wzdymająco, powodować zatrzymywanie wody w ciele, a także dostarczać zbędne, puste kalorie. Odstawienie cukru chociaż na tydzień sprawi, że oczyścimy organizm z toksyn. W Wielkanoc zwykle dostarczamy te produkty w nadmiarze, dlatego warto od nich odpocząć. 

Anna Lewandowska rozprawia się z probiotykamiAnna Lewandowska rozprawia się z suplementacją probiotyków. Co daje ich obecność w diecie?

Nie zapominaj o ruchu

Dotleniony organizm to szybszy przepływ składników odżywczych oraz usprawniona praca układu trawiennego. Wybierz taką aktywność, którą lubisz i ćwicz codziennie. Może to być sesja jogi, pilates, trening HIIT, bieganie lub zwykły, dłuższy spacer. Ważne, aby naprawdę dostarczyć tę dawkę ruchu.

Więcej o: