Jillian Michaels twierdzi, że może spowolnić proces starzenia się, jedząc zdrowo i ćwicząc. Co na to eksperci?

Jillian Michaels jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych trenerek na świecie. To autorka wielu planów treningowych oraz książek o zdrowym odżywianiu. Jillian promuje aktywny tryb życia i zachęca, że wprowadzenie takich zmian przedłuży nam młodość.

Jillian Michaels twierdzi, że ćwiczenie po 30 minut cztery razy w tygodniu razem z odpowiednio dobraną dietą może spowolnić starzenie się. Specjalistka rozmawiająca z magazynem "Insider" ma jednak pewne wątpliwości.

Zobacz wideo Domowa tabata z Kasią Dziurską

Dwie godziny treningu i dobra dieta wystarczą, aby zatrzymać młodość?

47-letnia trenerka od lat zachęca i mobilizuje miliony osób na całym świecie to zwracania uwagi na aktywność fizyczną. Michaels niedawno stwierdziła, że połączenie ćwiczeń i diety sprawi, że będziemy się wolniej starzeć.

Jeśli dobrze się odżywiasz, ale nie ćwiczysz, lub odwrotnie, jesteś w stanie neutralnym. Nie zwiększasz szansy na choroby, ale też nie wpływasz bardzo na proces starzenia się. Dopiero gdy zwracasz uwagę na te dwa czynniki jednocześnie poprawiasz swoje zdrowie i sprawiasz, że komórki dłużej zachowują młodość - tłumaczyła Jillian.

Lucy Gornall opowiedziała o treningowym wyzwaniu"Robiłam 150 brzuszków codziennie przez dwa tygodnie". Wyniki wyzwania zaskakują

I choć jest w tym stwierdzeniu ziarno prawdy, dr Noelle Reid zauważa, że to nie wszystko. Innymi niezwykle ważnymi czynnikami są sen, ograniczanie stresu, a także dbanie o więzi społeczne.

Starzenie się jest nieuniknione, ale Jillian ma rację. Istnieją sposoby na złagodzenie skutków starzenia, a zdrowa dieta i regularne ćwiczenia to z pewnością dwie rzeczy, które nam w tym pomogą. Ważne jest też, aby nauczyć się właściwie dbać o swoje komórki, a tu treningi i dieta to nie wszystko - tłumaczy specjalistka.

bieganie i pływanieNaukowcy nie mają wątpliwości. Te sporty przynoszą najlepsze korzyści dla naszego zdrowia

Pamiętajmy zatem, aby oprócz zdrowego odżywiania oraz treningów zadbać też o odpowiednią ilość snu w ciągu doby. Z kolei, choć stres jest nieodłącznym elementem naszego życia, warto jest nauczyć się pewnych technik relaksacyjnych, które pomogą nam go zminimalizować, aby miał mniejszy wpływ na nasze samopoczucie.

Więcej o: