Planujesz przejście na dietę? Na te lepiej uważaj. Chociaż są popularne, mogą zaszkodzić

Wiosna to moment, gdy wiele osób postanawia coś zmienić w swoim życiu. Wiele planów dotyczy zdrowszego odżywiania czy pozbycia się zbędnych kilogramów. Jednak wybierając dietę, trzeba bardzo uważać.

Zrzucenie zbędnych kilogramów, nabranie masy, poprawa zdrowia lub zwykła chęć zmiany - powodów do przejścia na dietę jest naprawdę dużo. Niestety, wiele popularnych diet, o których możemy znaleźć wiele informacji w sieci, nie jest do końca bezpieczna. Specjaliści przestrzegają zwłaszcza przed poniższymi metodami.

Zobacz wideo Małgorzata Rozenek zrezygnowała z mięsa i alkoholu. Jej must have to pewne masło i jogurt!

Przechodzisz na dietę? Tych lepiej nie stosować

Dieta ketogeniczna

Niewykluczone, że w twoim najbliższym otoczeniu znajdzie się osoba, która zachwala wszystkim działanie tej diety. Niestety na dłuższą metę jej skutki dla naszego zdrowia nie są dobre. Głównym zarzutem jest fakt, że w jadłospisie pomijane są produkty roślinne, które dostarczają cenny błonnik. Zbyt duża ilość mięsa w diecie też nie jest dobrą metodą żywieniową. Czerwone mięso i tłuszcze nasilają stany zapalne, które mogą powodować wiele chorób.

dieta śródziemnomorskaOd lat stosuje dietę śródziemnomorską. Podała najpopularniejsze mity z nią związane

Oczyszczająca dieta sokowa

Choć obiecuje szybkie zrzucenie zbędnych kilogramów, może powodować poważne niedobory składników odżywczych. Diety sokowe są restrykcyjne, niskokaloryczne i często ubogie m.in. w białko. Dodatkowo w ten sposób niejako głodzimy organizm - zmniejszona liczba zjadanych kalorii powoduje, że nasz metabolizm spowalnia, aby zachować jak najwięcej energii "na zapas". W ten sposób wiele osób może nie widzieć spodziewanych efektów i nie chudnąć.

Ewa Szabatin proponuje poświąteczny detoksPoświąteczny detoks warzywny z Ewą Szabatin: Najwyższa pora, aby się ruszyć!

Dieta alkaliczna

Jej głównym założeniem jest wykluczenie produktów kwaśnych, które mają być szkodliwe dla zdrowia. Zamiast nich, w diecie mają pojawić się potrawy, które wyrównują nasz poziom pH. Dietetycy zauważają, że w ten sposób eliminujemy wiele potrzebnych produktów, jak np. ryby czy orzechy, w których znajdują się bardzo cenny kwasy omega-3. Ograniczanie tego składnika jest bardzo niebezpieczne i może powodować osłabienie odporności, alergie, częste infekcje, a także zaburzenia koncentracji i pamięci.

Więcej o: