Naukowcy nie mają wątpliwości. Te sporty przynoszą najlepsze korzyści dla naszego zdrowia

Spacery, skakanie na skakance, pływanie, a może jazda na nartach? Co, według naukowców, najbardziej przysłuży się naszemu zdrowiu?

Magazyn "Eating Well" podał niedawno wyniki badań powstałych w oparciu o dane z The Copenhagen City Heart Study. Specjaliści przeanalizowali materiały gromadzone w ciągu 25 lat. Obserwowanie ponad 8500 osób sprawiło, że badanie można uznać za naprawdę miarodajne. 

Zobacz wideo Szybkie treningowe wyzwanie z deską

Te sporty najlepiej wpływają na nasze zdrowie. Poznaj szóstkę

Po dokładnym przejrzeniu wszystkich materiałów specjaliści przedstawili listę składającą się z kilku popularnych sportów. Uprawiacie jeden z nich? Świetnie! W ten sposób możecie zmniejszyć ryzyko wystąpienia wielu chorób. Naukowcy polecają:

  • tenis;
  • badminton;
  • piłkę nożną;
  • jazdę na rowerze;
  • pływanie;
  • bieganie.

Co ciekawe, wcale nie musimy trenować wyżej wymienionych dyscyplin wyczynowo. Bardzo ważna jest oczywiście regularność. Nie oznacza to jednak, że od razu musimy zostać wyczynowcami.

dieta śródziemnomorskaOd lat stosuje dietę śródziemnomorską. Podała najpopularniejsze mity z nią związane

Co wynika z powyższego zestawienia?

Warto zwrócić uwagę na to, że każda z powyższych aktywności wpływa na nasz układ oddechowy i wydolnościowy. Zarówno tenis, jak i jazda na rowerze czy pływanie poprawiają krążenie, regulują ciśnienie krwi, jak również wymagają odpowiedniej techniki oddychania. Lepsza praca płuc i serca to dotlenienie całego organizmu, a także spalanie zbędnych kalorii.

efektywny trening w domuSkróć swój trening o dziesięć minut i zobacz różnicę. Tego się nie spodziewasz

Trening w grupie równa się lepszym efektom?

Ciekawe wnioski zostały też wyciągnięte przez japońskich naukowców, którzy zauważyli, że osoby uprawiające sporty zespołowe lub ćwiczące w grupach rzadziej chorują. Według specjalistów, jeśli nie trenujemy samotnie a w towarzystwie, łatwiej jest nam wykonywać poszczególne ćwiczenia, mamy większą motywację i łatwiej jest nam wprowadzać inne zdrowe nawyki.

Więcej o: