Poświąteczny detoks warzywny z Ewą Szabatin: Najwyższa pora, aby się ruszyć!

Ewa Szabatin po świątecznym odpoczynku radzi wziąć się za siebie i ruszyć z postanowieniami dotyczącymi treningów i diety. Celebrytka ma kilka wskazówek dla każdego, kto chce przeprowadzić detoks.

Ewa Szabatin chce zmotywować swoich instagramowych obserwatorów do poświątecznego detoksu. W tym celu zaprasza internautów do zapoznania się z kilkoma wskazówkami dotyczącymi tego, jak samodzielnie przeprowadzić oczyszczającą dietę. Blogerka ceni sobie porady, które znajdziemy w książce Beaty Sokołowskiej "Alkaiczny Styl Życia". To właśnie między innymi na podstawie tej pozycji powstał wpis Ewy dotyczący walki z nadprogramowymi kilogramami.

Zobacz wideo Detoks to dobry pomysł? Odpowiedź nie jest oczywista

Domowy poświąteczny detoks z Ewą Szabatin. Jak zacząć?

Celebrytka zaproponowała swoim fanom lekką i łatwą do przeprowadzenia dietę, która nie zakłada mocnych ograniczeń i bardzo restrykcyjnego jadłospisu. 

Najwyższa pora, aby się ruszyć! Postawić na dietę i ze smukłą sylwetką przywitać ciepłą wiosnę. Ja proponuję detoks warzywny, czyli szybki i prosty sposób na piękne i zdrowe ciało - zachęca Szabatin na blogu.

Tych składników nie może zabraknąć w diecie Kim KardashianTych składników nie może zabraknąć w diecie Kardashian. Świetnie wpływają na skórę

Pierwszą ważną zasadą jest konieczność przygotowania się do detoksu, minimum na cztery dni przed planowaną dietą. Ewa, opierając się na informacjach pozyskanych z książki Sokołowskiej, zwraca uwagę, aby odstawić wtedy mięso, wędliny, słodycze oraz wszelkie fast foody. To ma być czas, kiedy zjadamy lekkie i łatwostrawne produkty. Pierwsze dwa dni samego detoksu są nazywane monodietą, czyli okresem, podczas którego stawiamy na proste zupy, delikatne kasze, takie jak np. jaglana, owoce oraz warzywa. W ciągu tych dwóch dni nasz organizm ma szansę na odkwaszanie i wstępną fazę detoksu, jakim będzie unormowanie pracy jelit. Ewa przypomina też, aby cały czas pilnować ilości dostarczanych płynów.

smukła sylwetkaChcesz zgubić świąteczne kalorie? Postaw na ten trening. To dobra decyzja zarówno dla sylwetki, jak i zdrowia

Detoks właściwy. Czego nie wolno jeść, a co powinno znaleźć się na naszej liście zakupów?

Podczas detoksu proponowanego przez Ewę potrawy przygotowujemy z warzyw oraz dodatku dozwolonych owoców. Z naszego menu na ten czas usuwamy:

  • skrobię (ziemniaki);
  • tłuszcze;
  • białka (sery, mleko, mięso);
  • węglowodany (kasze, zboża, chleb);
  • fasolę, groch itp.,
  • banany, gruszki, morele, czereśnie, figi, daktyle (inne owoce zawierające dużo cukru);
  • orzechy;
  • warzywa w puszkach lub inne przetworzone gotowe;
  • czarną herbatę i mocną zieloną herbatę, kawę;
  • alkohol, nikotynę;
  • jakiekolwiek przyprawy zawierające cukier, glutaminian.

Dozwolone są z kolei wszystkie inne świeże warzywa, przyprawy, świeże owoce cytrusowe oraz kiszonki.

Zasady detoksu, który poleca Ewa Szabatin

Po zapoznaniu się z listą niedozwolonych produktów przechodzimy do zasad, które będą nas obowiązywać w czasie detoksu. Przede wszystkim codziennie jemy porcję kiszonek, czosnek lub chrzan oraz potrawy gotowane. Te kroki są bardzo ważne, aby podtrzymać prawidłową pracę jelit i całego układu pokarmowego. Przykładowe przepisy znajdziecie na blogu Ewy, pod tym linkiem.

Więcej o: