Jak długo odpoczywać pomiędzy kolejnymi seriami ćwiczeń? O tym warto wiedzieć

Całkowity brak odpoczynku podczas treningu może odbić się na zdrowiu i sprawić, że nasze wysiłki pójdą na marne.

Wygospodarowanie przerw podczas treningu jest bardzo ważne, aby nasze mięśnie miały czas na regenerację. Wiele się mówi o tym, jak często w tygodniu ćwiczyć oraz ile czasu poświęcać na odpoczynek. Jednak pauzy w trakcie aktywności fizycznej również są niezwykle ważne. Dużo zależy też od tego, na jaki rodzaj treningu się zdecydowaliśmy.

ten koreański napój odchudzający jest hitemTen koreański napój jest hitem na odchudzanie. Z czego się składa i jakie ma działanie?

Zobacz wideo Domowa tabata z Kasią Dziurską

Przerwy w trakcie treningu siłowego

Trenerzy zwracają uwagę, że przerwy podczas takich ćwiczeń powinny być uzależnione od tego, jakiej wagi obciążenie podnosimy. Jeśli decydujemy się na większą wagę, pauza powinna być odpowiednio dłuższa. Idealnie byłoby,  gdyby przerwa między seriami trwała od dwóch do pięciu minut. Wyciskanie ciężarów to spory ubytek energetyczny i mięśnie potrzebują czasu na regenerację.

Przerwy w trakcie treningu wytrzymałościowego

Po przeciwnej stronie mamy aktywność fizyczną celującą w poprawę wytrzymałości. W takim przypadku po np. dwunastu powtórzeniach powinniśmy zrobić od 30 do 60 sekund pauzy. Podczas takich treningów ćwiczą nasze płuca, nabierając coraz większej wytrzymałości. Aby ona nie opadła, ważne jest stałe utrzymanie tempa i pilnowanie, aby tętno nie opadło zbyt mocno.

Proffee - nowy hit TikTokaProffee - ten popularny na TikToku napój to świetna potreningowa przekąska

Co z treningami HIIT?

Przerwy w trakcie treningów interwałowych, znane pod skrótem HIIT, zależą od kilku rzeczy. Przede wszystkim istotna jest długość oraz intensywność zajęć, a także liczba wykonywanych ćwiczeń. W prawdziwym treningu HIIT przerwa powinna być o połowę krótsza od czasu, podczas którego wykonujemy daną pozycję. Jeżeli na przykład dane ćwiczenie robimy przez 60 sekund, pauza powinna trwać 30 sekund. 

Więcej o: