Dlaczego warto spacerować? Poznaj zalety i znajdź godzinę dziennie na tę aktywność

Już jedna godzinna sesja ćwiczenia może znacząco wpłynąć na metabolizm. Co się dzieje z naszym ciałem, kiedy spacerujemy?

Ostatnio opublikowane wyniki badań, podważyły dobry wpływ częstych treningów HIIT na nasze zdrowie. Naukowcy wytłumaczyli, w jaki sposób intensywne ćwiczenia wpływają na mitochondria, zwane "energetycznymi piecami". Okazuje się, że specjaliści przyjrzeli się również, jak sprawa wygląda przy mniej wymagającej aktywności, jaką jest m.in. energiczne maszerowanie.

HIIT to High Intensity Interval Training, czyli trening interwały o zwiększonej intensywnościDziesięć minut spalania tłuszczu z brzucha. Prosty trening wykonasz w domu bez sprzętu

Zobacz wideo Kelsey Wells pokazuje domowy trening na małej przestrzeni

Spacer to świetny trening. Oto główne zalety

Wzmocniony układ krwionośny

Badacze zwrócili uwagę na to, że regularne spacerowanie realnie wzmacnia pracę serca. Osoby po 60. roku życia, które systematycznie udają się na spacer, mogą poprawić działanie swoich tętnic, a sprężyste tętnice to ulepszony przepływ krwi, uregulowane ciśnienie oraz zmniejszone ryzyko wystąpienia zawału.

Jak wyszczuplić nogi?Domowy trening nóg i pośladków dla początkujących. Zacznijmy od kwadransa dziennie

Wspomaga odchudzanie

Jak podczas każdej aktywności fizycznej, podczas marszu również spalimy zbędne kalorie. Spacer podkręca też nasz metabolizm, co tylko wspomoże proces odchudzania. Ponadto marsz nie obciąża tak stawów, jak bieganie, dlatego ryzyko wystąpienia kontuzji jest zdecydowanie mniejsze.

Pomaga w odzyskaniu energii

Usprawnione krążenie i dotlenienie organizmu spowoduje, że od razu poczujemy się mniej senni. Dodatkowa porcja energii sprawi, że z większym entuzjazmem podejdziemy do codziennych obowiązków. Szybsze przenoszenie składników odżywczych sprawi też, że wzmocnimy naszą odporność.

Poprawia nastrój

Ożywienie po spacerze zmniejsza ryzyko pojawienia się wahań nastroju i podnosi nasze samopoczucie. Maszerowanie sprawia również, że obniżymy prawdopodobieństwo wystąpienia chronicznego zmęczenia.

Więcej o: