Chcesz schudnąć, ale nie wiesz od czego zacząć? Dietetyk ma kilka wskazówek

Chcesz do lata zrzucić nadprogramową tkankę tłuszczową, ale nie wiesz, co zrobić najpierw? Specjalista ma cenne porady dla początkujących.

Jeżeli kiedykolwiek próbowaliśmy przejść na dietę i wpisywaliśmy odpowiednie hasła w wyszukiwarkę, z pewnością zalała nas fala nagłówków o cudownych metodach, dietach sokowych oraz wszelkich innych sposobach na szybkie zrzucenie zbędnych kilogramów. Łatwo jest się w tym wszystkim pogubić. Od czego zacząć, gdy zależy nam na bezpowrotnym pożegnaniu się z nadprogramową tkanką tłuszczową?

Zobacz wideo Zosia Ślotała o swojej diecie: Próbuję nie jeść mięsa. "Jest ciężko znaleźć zamienniki"

Odchudzanie - czas start! Kilka ważnych wskazówek

Myśl długofalowo

Odchudzanie to dłuższy proces, a nie kilkudniowe działanie, jak czasem można przeczytać w sieci. Zwłaszcza, jeżeli naszym celem jest zrzucenie sporej liczby kilogramów. Aby bezpiecznie schudnąć i uniknąć efektu jo-jo, musimy przygotować się na wiele tygodni pracy. 

11-minutowy domowy treningDziesięciominutowy trening bez sprzętu. Tak przygotujesz mięśnie do ćwiczeń z ciężarkami

Konsultuj się ze specjalistą

Zmiana diety, zwłaszcza nagła i mocno ograniczająca nasz jadłospis, powinna być przeprowadzona pod kontrolą lekarza, który pomoże nam odpowiednio dobrać składniki, aby w menu nie brakowało potrzebnych witamin i minerałów. 

Wypróbuj metodę 80/20

Nie, nie mówimy tutaj o poście przerywanym. W tej metodzie skupiamy się na tym, jak powinny wyglądać porcje poszczególnych składników na naszym talerzu. Dietetyk, który zgodził się na udzielenie kilku wskazówek dla czytelników "Eating Well" doradza, aby rozkład wyglądał następująco:

  • pół talerza warzyw lub owoców;
  • 1/4 produktów pełnoziarnistych;
  • 1/4 białka z odrobiną zdrowego tłuszczu;
  • reszta - to tzw. elastyczna struktura, którą nie musimy się przejmować. 

Brie Larson i Gal GadotWonder Woman kontra Kapitan Marvel - test treningów superbohaterek. Który lepszy?

Pilnuj aktywności fizycznej i śledź jej wpływ na organizm

Nie każdy będzie czuć się świetnie po np. 50 pompkach dziennie. Ruch jest ważny i powinniśmy codziennie dostarczać dawkę aktywności fizycznej, ale znajdźmy coś, co nie będzie nam sprawiać problemu, a także nie będzie "przykrym obowiązkiem".

Więcej o: