Anna Lewandowska zwraca uwagę, ile snu potrzebujemy do prawidłowego funkcjonowania

Anna Lewandowska w jednym z wpisów "Drogi do zdrowia" podkreśla, jak ważny do prawidłowego funkcjonowania jest sen. Czy dostarczamy go we właściwej ilości?

Anna Lewandowska dodała niedawno wpis na bloga, który rozprawia się z tym, ile powinniśmy spać, aby nasz organizm miał szansę na odpoczynek i regenerację. Aby nasz organizm funkcjonował prawidłowo, oprócz zróżnicowanej diety i dostarczania porcji ruchu, sen jest kolejnym ważnym elementem w naszym życiu. Ile powinniśmy spać?

Zobacz wideo Anna Lewandowska trenuje boks. Zaraziła tym Klarę?

Anna Lewandowska przytacza fakty dotyczące snu

Na samym wstępie trenerka przywołuje istotne dane na temat tego, ile snu na dobę powinno dostarczać się organizmowi, w zależności od naszego wieku. Lewandowska podaje następujące wyniki, powstałe podczas analizy National Sleep Foundation:

  • noworodki: 14–17 godzin snu;
  • niemowlęta: 12–15 godzin;
  • małe dzieci: 11–14 godzin;
  • przedszkolaki: 10–13 godzin;
  • dzieci w wieku szkolnym: 9–11 godzin;
  • nastolatki: 8–10 godzin;
  • dorośli: 7–9 godzin;
  • starsze osoby: 7–8 godzin.

Jak widzimy, odpowiednia ilość przespanych godzin zależy od naszego wieku. Bardzo ważne jest zatem, aby wypracować sobie i swoim bliskim odpowiednią rutynę i nawyki, które pomogą w osiągnięciu właściwych wyników.

Sydney Cummings przygotowała trening na spalanie tkanki tłuszczowej z brzuchaChcesz schudnąć z brzucha? Wyposaż się w parę hantli i spróbuj treningu Sydney Cummings

Jakie są skutki niedoboru lub nadmiaru snu?

Dlaczego sen jest tak ważny? Lewandowska postanowiła zwrócić uwagę internautów na kilka powodów. Co ciekawe, trenerka zdecydowała się opowiedzieć nie tylko o niedobrze, lecz także sytuacji, gdy śpimy za dużo. Wśród skutków zbyt krótkiego snu Anna wymienia:

  • zaburzenia przemiany materii, co może skutkować otyłością;
  • problemy z ciśnieniem;
  • kłopoty z koncentracją;
  • spadek odporności;
  • problemy z pamięcią.

Kasia Dziurska o cheat mealuDomowy trening na smukłe ramiona z Kasią Dziurską. Potrzebujesz tylko dwóch butelek

Jeżeli z kolei śpimy za dużo, narażamy się na hipersomnię, czyli przypadłość polegającą na tym, że przez zbyt dużą ilość snu, czujemy się ospali w ciągu dnia. Zwiększamy też ryzyko wystąpienia otyłości, chorób serca, cukrzycy, migreny, zaburzeń koncentracji, depresji. Mogą też wystąpić problemy z kręgosłupem.

Więcej o: