Jak przestać w końcu podjadać? Czym zastąpić niezdrowe przekąski? Oto kilka sposobów, które mogą pomóc

Nie możesz sobie poradzić z podjadaniem między posiłkami, a gdy dopadnie cię nagły głód, najczęściej sięgasz po ulubione ciastka? Mamy na to kilka sposobów.

Jedzeniowe zachcianki wymknęły się spod kontroli? Czasem powrót na właściwe tory okazuje się dużo trudniejszy, niż początkowo przypuszczaliśmy. Jednak, gdy już zdamy sobie sprawę, że zajadanie się słodyczami poszło za daleko, warto jest zastosować kilka prostych metod, które pomogą nam na nowo wrócić do zdrowych nawyków.

Zobacz wideo Małgorzata Rozenek zrezygnowała z mięsa i alkoholu. Jej must have to pewne masło i jogurt!

Jak przestać podjadać? Te metody mogą pomóc

Zwiększ ilość błonnika w diecie

Nie dość, że podkręcisz metabolizm, to zapewnisz uczucie sytości na dłużej. Zwiększona zawartość błonnika spowoduje, że nie będziesz czuć głodu między posiłkami, unikając w ten sposób napadów podjadania.

Trening marszu w domuDomowy trening marszu. Dwadzieścia minut chodzenia i spalania zbędnych kalorii

Pij więcej wody

Czasem sięganie po przekąski ma zupełnie inną podstawę, niż nam się wydaje. Okazuje się, że czasem szukamy "czegoś słodkiego", aby dostarczyć sobie więcej energii. Właściwe nawodnienie organizmu sprawi, że mózg szybciej się dotleni, a my poczujemy się pobudzeni do działania.

Dodaj do potraw odpowiednią przyprawę

Okazuje się, że imbir ma wiele różnych cennych właściwości. Oprócz działania antybakteryjnego przyprawa zmniejsza uczucie głodu. Dodanie odrobiny imbiru np. do owsianki może spowodować, że nie będziemy głodni aż do kolejnego posiłku.

intensywny domowy treningPółgodzinny trening, który może pomóc spalić o 33 procent więcej tłuszczu

Miej pod ręką zdrowe przekąski

Dobrym zamiennikiem słodkich ulubieńców są np. suszone daktyle. Owoce są bardzo słodkie; wystarczy zjeść kilka sztuk, aby poczuć, że poziom cukru został uzupełniony.

Planuj posiłki i przekąski

Choć nie jest to dobry sposób dla wszystkich, może warto spróbować? Zaplanowanie jadłospisu na cały dzień, włącznie ze zdrowymi przekąskami pod postacią owoców lub surowych warzyw z dodatkiem np. hummusu sprawi, że nie będziemy czuć się głodni.

Więcej o: