Drżenie mięśni podczas treningu siłowego. Co może oznaczać? Niestety, nie jest to dobry znak

Jeżeli podczas ćwiczeń siłowych czujesz, że twoje mięśnie drżą, nie oznacza to, że stają się one silniejsze. To może być ważny sygnał od twojego ciała, że coś robisz w niewłaściwy sposób.

Próbujesz swoich sił w treningu siłowym? Świetnie! Ćwiczenia z tego zakresu mogą wzmocnić sylwetkę i wyrzeźbić mięśnie. Pamiętaj jednak, aby zwracać uwagę, jak reaguje twoje ciało. Czasem może wysyłać sygnały świadczące o tym, że coś w twojej treningowej rutynie jest dobrane nieprawidłowo.

Zobacz wideo Anka Dziedzic pokazała proste ćwiczenia na płaski brzuch

Drżące mięśnie podczas treningu siłowego - możliwe przyczyny

Masz wrażenie, że mięśnie nóg i rąk po treningu zamieniają się w galaretę? To sygnał od ciała, że twój trening jest zbyt intensywny i masz za mało czasu na właściwą regenerację. 

Kiedy czujesz, że szybko się męczysz, a naprawdę nie dajesz sobie wycisku, jest to znak, że nie dałeś w międzyczasie swojemu układowi nerwowo-mięśniowemu wystarczającej dawki odpoczynku -  wyjaśnia dla "Well and Good" Heather Milton, fizjolog kliniczna.

Anna Lewandowska o roślinnych zamiennikach białkaOgraniczacie mięso w diecie? Anna Lewandowska podaje roślinne zamienniki

Co w takim przypadku radzi ekspertka? Skupmy się na mniejszej liczbie powtórzeń i, przede wszystkim, dajmy sobie czas. Pamiętajmy o odpowiedniej ilości czasu poświęconej na odpoczynek. Nigdy nie zaczynajmy też ćwiczeń ze zbyt dużym obciążeniem. W miarę postępów zwiększajmy liczbę powtórzeń oraz podnoszony ciężar. Specjalistka zwraca uwagę, że odpowiednio dobrane hantle stawiają opór, ale nie powinny sprawiać trudności przy podniesieniu w ostatniej serii. Jeżeli ledwo mamy siłę podnieść ciężarek - jest za ciężki i może powodować kontuzje, albo właśnie drżenie mięśni.

Aneta Kręglicka podała szczegóły dbania o sylwetkęAneta Kręglicka opowiedziała o diecie. "Nigdy nie miałam problemów z wagą"

Na przykład, jeśli Twoim celem jest wzmocnienie i rozrost mięśni, powinieneś wykonywać od 5 do 15 powtórzeń w serii. Odpoczynek w takim przypadku powinien trwać od 30 sekund do dwóch minut między kolejnymi ćwiczeniami - dodaje Heather Milton.

Zadbajmy o to, aby trening nie był zbyt dużym obciążeniem dla naszego ciała. Inaczej przyniesie on skutki odwrotne do zamierzonych.

Więcej o: