Jak w końcu schudnąć? Anna Lewandowska poleca metodę małych kroków: Często narzucacie na siebie zbyt duże restrykcje

Anna Lewandowska poruszyła na blogu temat, który dotyczy wielu z nas. Mimo ogromnych starań wciąż masz problemy ze zrzuceniem wagi? Wypróbuj metodę trenerki.

Masz wrażenie, że mimo ogromnych starań waga stoi w miejscu? Anna Lewandowska podkreśla, że jest to bardzo częsty problem. Trenerka zauważa też, że nasze problemy z brakiem efektów odchudzania mogą się brać z tego, że bierzemy na siebie zbyt dużo. Anna ma dla nas kilka rad, które mogą sprawić, że w końcu, stopniowo, zaczniemy zauważać pozytywne zmiany i postępy w zrzucaniu zbędnych kilogramów.

Zobacz wideo Anna Lewandowska trenuje boks. Zaraziła tym Klarę?

Anna Lewandowska zachęca do metody małych kroków

Trenerka zauważa, że najgorsze, co możemy zrobić, to rzucić się od razu na głęboką wodę i natychmiast przejść na restrykcyjną dietę. Jeśli do tego dojdą intensywne treningi, które ledwo będziemy w stanie wykonać, nasza niechęć do aktywności fizycznej i zdrowszej diety będzie spadać, a plan utraty kilogramów stanie się przykrą i stresującą koniecznością. 

Często narzucacie na siebie zbyt duże restrykcje, stawiacie sobie zbyt wysokie oczekiwania i zwyczajnie nie wiecie co robić, żeby proces odchudzania był skuteczny i przede wszystkim – bezpieczny dla Waszego zdrowia - podkreśla trenerka na hpba.pl.

Trening hiit jest bardzo intensywny i wymagający dla organizmuTrening dla każdego, kto nie ma nastroju do ćwiczeń. Trwa zaledwie sześć minut

Zacznijmy od badań

Pierwszym punktem na naszej liście zadań powinna być wizyta u lekarza i zrobienie podstawowych badań, aby zobaczyć, w jakim stanie jest nasz organizm. Świadomość poziomu minerałów sprawi, że będzie nam łatwiej ułożyć bezpieczną dla zdrowia dietę. 

Pamiętajmy o wodzie

Lewandowska poleca, aby soki i słodzone napoje zamienić na wodę, która powinna pokrywać większość dziennego zapotrzebowania na płyny. Spożywajmy około dwóch litrów płynów dziennie. Oczywiście, jeśli w naszym codziennym rozkładzie jazdy są ćwiczenia, zapotrzebowanie to odpowiednio wzrośnie.

Zjadajmy śniadania

Według danych, osoby, które unikają śniadań, jedzą więcej w ciągu dnia. Pierwszy posiłek jest niezwykle ważnym zastrzykiem energii, wpływa na koncentrację, zdolność zapamiętywania, a także zapobiega wahaniom poziomu glukozy w krwi.

Odpowiednio skomponowane śniadanie zapewnia sytość i pozwala uniknąć podjadania. Powinno się je spożyć w ciągu godziny od przebudzenia - dodaje Lewandowska.

Stres i odchudzanie

Jak wiemy, stres jest bardzo istotnym czynnikiem, który bierze udział w różnych zaburzeniach odżywiania. Negatywne emocje u niektórych osób powodują, że spożywają zdecydowanie więcej kalorii, niż wskazuje ich dzienne zapotrzebowanie. Swoją potrzebę takie osoby zwykle zaspokajają produktami bogatymi w cukry proste i tłuszcze nasycone, co powoduje szybki wzrost wagi.

W efekcie, zamiast rozładowywać gromadzące się wewnętrzne napięcie, “zajadamy” smutki i nerwy. Całkowita ucieczka od stresu nie jest możliwa, ale możecie spróbować złagodzić jego negatywne skutki. Dobrym pomysłem może być forma dowolnej aktywności fizycznej, która sprawia Wam radość, odpoczynek wśród rodziny i znajomych, czy też czas przeznaczony na własne pasje i hobby. Warto poświęcić choć kilka minut dziennie na ulubione czynności: gotowanie, lekturę dobrej książki, a może sprzątanie? Wybór należy do Was - dodaje Anna.

płaski brzuchSzybki trening brzucha w pozycji stojącej, który świetnie spala kalorie

Jak widzimy, wpływ na naszą wagę ma wiele czynników, które trzeba zauważyć. Wymienione powyżej to tylko część dłuższej listy. We wpisie trenerki znajdziecie jeszcze kilka innych cennych wskazówek.

Więcej o: