Trening po pięćdziesiątce. W ten sposób podkręcimy metabolizm i zwalczymy zbędne kilogramy

Z wiekiem metabolizm zaczyna zwalniać i utrzymanie wagi, z którą czujemy się dobrze, jest nieco trudniejsze. Dlatego warto poznać sposoby, które pomogą na podkręcenie metabolizmu w każdym wieku.

Z wiekiem spowolniony metabolizm może powodować problemy z utratą wagi. Nawet jeśli często ćwiczymy, np. treningi HIIT, biegamy, czy odbywamy długie spacery problem będzie powracać. Specjaliści podkreślają, że po pięćdziesiątym roku życia kluczowy jest trening metaboliczny, który pchnie do przodu poszczególne procesy zachodzące w organizmie.

Jak podkręcić metabolizm? Wskazówki dietetyka JLoZłote zasady na podkręcenie metabolizmu. Poleca je dietetyczka współpracująca z Jennifer Lopez

Zobacz wideo Edyta Litwiniuk pokazuje skuteczne ćwiczenia na uda i pośladki

Jak poprawić metabolizm po 50. roku życia? Oto polecane metody

Wypróbuj ćwiczenia, które budują mięśnie i spalają kalorie

Naukowcy z Quincy College w Bostonie przeprowadzili badanie, w którym wzięła udział grupa osób w wieku od 21 do 80 lat. Przez dziesięć tygodni ochotnicy mieli trenować z ciężarkami dwa lub trzy razy w tygodniu. Pod koniec eksperymentu wyniki były jednoznaczne. Takie ćwiczenia spowodowały spadek masy ciała przy jednoczesnym wzroście masy mięśniowej. Naukowcy dzięki temu doświadczeniu ocenili, że taki rodzaj treningu jest optymalny dla osób w średnim wieku. Do treningu, który w łatwy sposób można powtórzyć w domu, wystarczą taśmy oporowe lub komplet hantli (wcale nie od razu tych najcięższych). Bardzo ważne jest zachowanie równowagi pomiędzy ilością tkanki tłuszczowej a mięśniami. Wzmocnione ciało pozwala na zachowanie ogólnej sprawności na dłużej. Warto mieć to na uwadze, przygotowując się do kolejnych ćwiczeń.

czym zastąpić ser?Czym zastąpić ser w diecie? Oto proste przepisy na potrawy o serowym posmaku

Przyjrzyj się swojej diecie

Kolejnym polecanym sposobem jest włączenie do jadłospisu większej ilości białka. W przeciwieństwie do węglowodanów, które szybko rozkładają się i magazynują w postaci tkanki tłuszczowej, białko przynosi tzw. wysoki "efekt termiczny". W praktyce oznacza to, że spalenie białka wymaga większych pokładów energii zużytej na strawienie. Dzięki temu białko rzadziej jest odkładane jako tkanka tłuszczowa.

Więcej o: