Co jeść na diecie przeciwzapalnej? Oto przykładowy jadłospis na trzy dni

Dieta przeciwzapalna, jak sama nazwa wskazuje, ma za zadanie poradzić sobie z nasilonymi reakcjami zapalnymi organizmu. Tak mogą wyglądać przykładowe jadłospisy.

Przewlekłe stany zapalne występujące w organizmie mogą być późniejszą przyczyną wystąpienia problemów z metabolizmem, a także być podłożem poważnych chorób. Powodują również przyspieszony proces starzenia się komórek. Takie informacje znajdziemy m.in. na portalu Strona Zdrowia. Dieta jest pierwszym doraźnym lekarstwem na stany zapalne.

Zobacz wideo Szadkowska: Wegetarian przybywa w Polsce i na świecie

Dieta przeciwzapalna - przykładowy jadłospis

Menu na tego rodzaju diecie obfituje w produkty, które zawierają naturalne antyoksydanty. Drugim czynnikiem jest ograniczenie składników nasilających stany zapalne. W jadłospisie powinno się znaleźć dużo świeżych warzyw, przyprawy korzenne, zioła i owoce. Bardzo ważne jest ograniczenie cukru i produktów przemysłowych. Ważne są też białka oraz zdrowe tłuszcze i węglowodany złożone. Powinniśmy też sięgać po produkty zawierające probiotyki. Jak w praktyce ułożyć menu?

spacerChcesz, aby spacer był efektywnym treningiem? Nie popełniaj tych błędów

Dzień pierwszy

  • Śniadanie: serek wiejski z porcją posiekanych orzechów, garścią borówek i wiśni, grzanki z chleba razowego.
  • Przekąska: miseczka z pokrojonym grejpfrutem i pomarańczą.
  • Obiad: łosoś gotowany na parze, ziemniaki w mundurkach, sałata, papryka.
  • Druga przekąska: szybka sałatka z jarmużem, pomidorami, mandarynkami i serem typu feta.
  • Kolacja: sardynki z puszki, kromka ulubionego pełnoziarnistego pieczywa.

Dzień drugi

  • Śniadanie: jogurt z muesli.
  • Przekąska: kilka sztuk suszonych daktyli.
  • Obiad: sałatka z rzodkiewką i pomidorem, kasza bulgur, zapiekane piersi z kurczaka z sosem koperkowym.
  • Druga przekąska: banany.
  • Kolacja: serek wiejski, ulubione owoce, grzanki z chleba pełnoziarnistego.

3 sposoby, które pozwolą spalać ci tkankę tłuszczową jeszcze szybciej30-dniowe wyzwanie treningowe. Tak spalisz tkankę tłuszczową i ujędrnisz ciało

Dzień trzeci

  • Śniadanie: jajka na miękko, pełnoziarniste tosty, pokrojone surowe warzywa: ogórki, seler, marchew.
  • Przekąska: maliny, jeżyny lub truskawki z jogurtem.
  • Obiad: dorsz zapiekany z pomidorami i z ulubionymi przyprawami, pieczone bataty i świeża kolendra lub pietruszka do smaku.
  • Druga przekąska: chipsy z jarmużu,
  • Kolacja: kanapki z chlebem pełnoziarnistym, pomidorem i domową pastą awokado.
Więcej o: