Błędy, które popełniamy podczas chodzenia. Eksperci alarmują: W ten sposób spacer nie będzie dobrym treningiem

Spacery to jeden z podstawowych elementów, jaki możemy włączyć do codziennej rutyny, aby poprawić stan naszej kondycji. Naukowcy zwrócili jednak uwagę, że zdarza nam się wykonywać to najprostsze ćwiczenie źle.

Przyjęło się, że porcja 10 tysięcy kroków dziennie pomaga w utrzymaniu zdrowej kondycji oraz prawidłowym funkcjonowaniu naszego ciała. To czas, aby się dotlenić, oderwać od codzienności i rozruszać spięte mięśnie, po kilkugodzinnej pracy. Specjaliści zwrócili uwagę, że spora część z nas wykonuje to ćwiczenie automatycznie, kompletnie nie zwracając uwagi na technikę. A wbrew pozorom... można chodzić w zły sposób.

Zobacz wideo Atlas ćwiczeń. Rozgrzewka, cz. I

Najczęstsze popełniane błędy przy chodzeniu

Bieżnia zamiast wyjścia na zewnątrz

Choć chodzenie po bieżni jest lepsze od całkowitego braku ruchu, nie zastąpi spaceru na świeżym powietrzu. Naukowcy podają prosty przykład: Japończycy odbywają praktykę tzw. leśnej kąpieli, spędzając na łonie natury kilkadziesiąt minut dziennie. Efekt? Uspokojone tętno, dotleniony organizm, ciśnienie krwi w normie, zmniejszona odczuwalność stresu. Przeprowadzone badania przez Scientific Reports wykazały, że takich efektów nie osiągniemy zostając w domu i wybierając bieżnię.

Nie zapominaj o tych produktach w diecieJak złagodzić ból mięśni po treningu dietą? Pamiętaj o tych składnikach

Nosisz ciężarki

Ekspert rozmawiający z portalem "Eat This, Not That" zauważył, że ostatnio można zobaczyć mnóstwo spacerujących z lekkimi hantlami. Takie ciężarki potrafią spowodować kontuzje ramion, zwłaszcza, gdy spacer jest długi.

Nie zmieniasz terenu

Liczne badania wykazały, że aby zmaksymalizować efekty spacerów dobrze jest spacerować po różnorodnym terenie. Znajdźmy szlaki w okolicy, które prowadzą przez pagórki. Zyskają na tym zwłaszcza kolana i biodra, które zupełnie inaczej pracują, gdy chodzimy po płaskim terenie.

Anna Lewandowska poleca te przepisyDwa szybkie pomysły na dietetyczny obiad wg Anny Lewandowskiej. Pysznie i prosto!

Robisz długie kroki

Energiczny spacer jest jak najbardziej na plus, ale pilnujmy, aby nie wykonywać za dużych kroków. Nasze ciało układa się wtedy w nienaturalny sposób i niezwykle łatwo o późniejszą kontuzję. Eksperci zalecają swobodne, stabilne kroki, które nie sprawią zachwiania równowagi.

Więcej o: