Dlaczego, zdaniem naukowców, godzina osiemnasta to idealny czas na trening? Ważną rolę odgrywa nasz metabolizm

Trenujesz popołudniami? Według badań naukowców z University of Southern Mississippi, to najbardziej efektywna pora do ćwiczeń. Z kilku powodów.

Badacze z Uniwersytetu w południowym Mississipi chcieli dowiedzieć się, kiedy trening będzie najbardziej efektywny. Z tego powodu zaprosili sportowców do wzięcia udziału w pewnym eksperymencie. Wyniki nie pozostawiły wątpliwości.

Jak podkręcić metabolizm? Wskazówki dietetyka JLoZłote zasady na podkręcenie metabolizmu. Poleca je dietetyczka współpracująca z Jennifer Lopez

Zobacz wideo Kayla Itsines rozprawia się z plankiem

Naukowcy udowodnili, że trening około szóstej po południu przynosi najlepsze rezultaty

W badaniu wzięła udział spora grupa trenujących, która została podzielona na mniejsze części. Każda z grup, wykonywała swoje ćwiczenia o innej porze dnia. Po porównaniu wyników, naukowcy dowiedli, że osoby trenujące o osiemnastej po czasie uzyskały większą masę mięśniową. Były też szczuplejsze, niż pozostali uczestnicy eksperymentu. Dlaczego tak się stało? Eksperci tłumaczą, że wyniki są związane z metabolizmem. Przemiany zachodzące w naszych jelitach zwalniają w ciągu dnia, a wieczorne ćwiczenia je pobudzają, jednocześnie spalając zaległe kalorie. Innym ciekawym wnioskiem jest to, że o tej porze mamy siłę, aby trenować intensywniej, co przekłada się na szybsze rezultaty.

Kate Winslet w 'Titanicu'Kate Winslet o fali krytyki po premierze "Titanica". "To było okrutne i szokujące"

Połączenie ćwiczeń wytrzymałościowych i siłowych, które wykonamy koło osiemnastej spowoduje, że szybciej zauważymy przyrost masy mięśniowej. Naukowcy potwierdzili również, że trening o tej porze pomaga zwalczać stres, a także poprawia jakość snu. Obok diety, to dwa kluczowe elementy przy odchudzaniu.

Nie lubisz wieczornych treningów? Jest jeszcze jedna opcja, dla rannych ptaszków

Drugą najkorzystniejszą porą na ćwiczenia okazały się godziny poranne. Dzięki ćwiczeniom o poranku wyrównamy ciśnienie i wyprodukujemy porcję endorfin na pobudkę. Wiele lekarzy zauważa też, że osoby trenujące rano również nie narzekają na problemy ze snem.

Więcej o: