Trening ogólnorozwojowy w domu. Jakie ćwiczenia wykonywać? Poznaj te najprostsze

Domowy trening ogólnorozwojowy to już nie tajemnica. Najprostsze ćwiczenia sprawią, że już po kilkunastu dniach poczujesz różnicę.

Trening ogólnorozwojowy ma na celu polepszenie naszej kondycji i wzmocnienie mięśni. To także ćwiczenia, które poprawiają koordynację, równowagę oraz wydolność oddechową. Do tego są bardzo proste, wiele z nich znamy, choć pod inną nazwą. Jak przeprowadzić trening ogólnorozwojowy w domowych warunkach?

Zobacz wideo JOGA w domu dla początkujących

Domowy trening ogólnorozwojowy - przykładowe ćwiczenia

Ćwiczenia z tego zakresu są polecanie nie tylko przez trenerów, lecz także fizjoterapeutów. Trening ogólnorozwojowy to dobry sposób na uzupełnienie cardio. W ten sposób walczymy również z bólem pleców. Zajęcia są wyjątkowo proste. Poniższy plan wykonaj w trzech rundach, a każde ćwiczenie powtórz 5-10 razy.

Jak rozgrzewać się przed jazdą na nartach?Narciarskie szaleństwo w pełni. Jak rozgrzewać się przed jazdą?

Ćwiczenie pierwsze

Połóż się na brzuchu na macie, a następnie unieś jednocześnie z podłoża ręce oraz klatkę piersiową. Łokcie odchyl do tyłu. Wytrzymaj w pozycji kilka sekund i wróć do leżenia. Zrób kilka powtórzeń.

Ćwiczenie drugie

Przejdź do klęku podpartego, a następnie do pozycji deski na prostych rękach. Gdy już przyjmiesz odpowiednią postawę, oderwij od ziemi jednocześnie lewą rękę i prawą nogę. Przytrzymaj je chwilę, po czym wróć do deski i powtórz to samo z przeciwnymi kończynami.

Ćwiczenie trzecie

Przejdź do leżenia na plecach. Nogi zegnij w kolanach, a stopy oprzyj stabilnie o podłogę. Skrzyżuj ręce na klatce piersiowej. Z wdechem napnij pośladki oraz mięśnie brzucha i unieś biodra do góry. Przytrzymaj, po czym z głębokim wydechem wróć do pozycji wyjściowej.

Paula Jagodzińska o body positivePaula Jagodzińska rozprawia się z samoakceptacją: Ciało nie zawsze wygląda perfekcyjnie

Ćwiczenie czwarte

Stań prosto, napnij mięśnie brzucha i wyprostuj plecy. Następnie razem z wdechem, zrób wypad prawą nogą do przodu tak, aby kolano zgięło się pod kątem prostym, jednocześnie unieś i wyprostuj prostopadle do podłogi obie ręce. Wróć do pozycji stojącej i powtórz, tym razem robiąc wypad lewą nogą. Zrób tyle samo powtórzeń na lewą i prawą nogę.

Ćwiczenie piąte

Rozstaw nogi na szerokość bioder, a następnie wykonaj przysiad. Wracając do początkowej pozycji, unieś się i stań na palcach, unosząc ręce w górę i wykonując w ten sposób rozciąganie całego ciała.

Więcej o: