Odstresuj się i poświęć pięć minut na sesję jogi. Idealny sposób na wyciszenie i chwilę relaksu

Joga i medytacja to dwie coraz popularniejsze metody relaksacji. Nie ma w tym nic dziwnego; obie formy pomagają zapanować nad oddechem, co bardzo pomaga w stresowych sytuacjach.

Joga wycisza, pozwala rozciągnąć napięte mięśnie i na chwilę oderwać się od otaczającego nas świata. Regularne ćwiczenia sprawiają, że łatwiej opanujemy stres, a w trudnej sytuacji będziemy lepiej kontrolować swoje emocje. Wystarczy tak niewiele - pięć minut dziennie, a efekt może naprawdę zaskoczyć.

Zobacz wideo Joga w domu dla początkujących

Pięć minut z jogą - trening ciała i umysłu

Trening zaczynamy od rozstawienia nóg na szerokość bioder, wyprostowania pleców i głębokiego wdechu, podczas którego unosimy ręce do góry, a następnie wydechu, podczas którego pochylamy klatkę piersiową do przodu i staramy się dotknąć dłońmi do ziemi. Powtarzamy proces kilka razy, po czym przechodzimy do pierwszej pozycji.

  • Pierwszą propozycją jest figura kobry; Kładziemy się na brzuchu na macie, po czym wspieramy się na rękach, aby unieść klatkę piersiową. Ręce powinny być proste w łokciach. Głęboko oddychamy, czując, jak rozciągają nam się mięśnie.
  • Z kobry przechodzimy do psa z głową w dół. Unosimy tułów, prostując nogi, ale nie odrywając stóp od podłogi. Jeśli ta pozycja sprawia nam trudność, zegnijmy lekko nogi w kolanach. Możemy też przestępować z nogi na nogę, rozciągając w ten sposób ścięgna podkolanowe. Pamiętajmy o równomiernym oddechu.
  • Następnie, postaw jedną stopę między dłonie, klatkę piersiową unieś w górę. Wtedy, zegnij nogę w kolanie, która została w tyle. Ręce unieś w górę i poczuj, jak rozciągają się plecy, ramiona, szyja i nogi. Zamień potem pozycje nóg i powtórz.
  • W kolejnym ćwiczeniu, nogę, która znajdowała się z przodu kładziemy na ziemi tak, aby kolano skierowane było na zewnątrz maty, a stopa znalazła się przed biodrem drugiej nogi. Ostrożnie siadamy. Prostujemy plecy, dłonie opieramy o matę, pomagając sobie w ten sposób zachować równowagę. Robimy kilka wdechów i wydechów, po czym zamieniamy pozycję nóg.
  • Ostatnie ćwiczenie to popularna pozycja dziecka. Najpierw siadamy na nogach, po czym prostujemy obie ręce w górę, wykonujemy skłon ciała do przodu, sięgając dłońmi jak najdalej potrafimy. W plecach i ramionach powinniśmy poczuć rozciągające się mięśnie. Przytrzymujemy pozycję kilka minut, głośno wdychając i wydychając powietrze.
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.