Jak pozbyć się napięcia w poszczególnych punktach ciała? Ulgę przyniosą odpowiednie ćwiczenia

Spięte mięśnie to bardzo dokuczliwa dolegliwość. Jest wiele sposobów, aby poradzić sobie z tym problemem samemu. Pomóc może zastosowanie kilku technik rozluźniających.

Obolała szyja, napięty mięsień pod łopatką, a może obolała dolna część pleców? Napięcie mięśniowe potrafi się zgromadzić w wielu różnych miejscach. Jeśli ból wyraźnie przeszkadza nam w wykonywaniu codziennych obowiązków, warto jest poznać kilka technik, które mogą przynieść nam ulgę.

Zobacz wideo Kelsey Wells pokazuje domowy trening na małej przestrzeni

Rozluźnianie napięcia w poszczególnych partiach ciała

Szczęka

Stań przed lustrem, aby dokładnie widzieć, jakie ruchy wykonujesz. Pomału otwórz, a następnie zamknij usta, zwracając uwagę na to, jak rozciągają się mięśnie. Podczas ćwiczenia głowę trzymamy w jednym miejscu, ruszając tylko dolną częścią szczęki.

Ewa Szabatin poleca kolorowe potrawyEwa Szabatin poleca te przepisy. Zdrowe i kolorowe menu to sama przyjemność!

Szyja

Połóż dłonie u nasady szyi z łokciami odchylonymi na boki. Wyprostuj się  i weź głęboki wdech, jednocześnie opuszczając brodę w stronę klatki piersiowej, a łokcie składając i kierując w stronę podłogi. Zostań w tej pozycji przez kilka chwil, głęboko oddychając i pozwalając, aby ciężar dłoni dociskał szyję w kierunku klatki piersiowej.

Ramiona

Do ćwiczenia potrzebujesz maty i niewielkiej piłeczki. Połóż się na macie i włóż piłkę między łopatki. Powoli unieś jedną rękę tak, aby znalazła się nad głową. Zrób kilka wdechów i odstaw rękę na miejsce. To samo powtórz na drugą stronę.

płaski brzuchSzybki trening brzucha w pozycji stojącej, który świetnie spala kalorie

Nadgarstki

Usiądź wygodnie na krześle i oprzyj łokcie o blat. Przedramiona mają być ustawione pod kątem prostym do płaszczyzny stołu. Po przyjęciu tej pozycji, staramy się wygiąć dłoń do przodu, tak daleko, jak to najbardziej możliwe. Utrzymujemy rozciąganie przez kilka sekund, po czym zmieniamy kierunek i rozciągamy dłonie wyginając je w przeciwną stronę.

Dolny odcinek pleców

Najprostszym i bardzo skutecznym ćwiczeniem będą skłony do przodu. Rozstaw stopy na szerokość bioder, po czym razem z wdychaniem powietrza, pochyl ciało do przodu, starając się, aby dłonie lub same palce dotknęły do podłogi. Jeżeli nie jesteś dobrze rozciągnięta, możesz ugiąć nogi w kolanach.

Więcej o: