Czego nie robić, rozciągając się w domu? Trenerzy ostrzegają przed ryzykownymi ćwiczeniami

Rozciąganie jest ważne nie tylko, gdy instensywnie ćwiczymy, lecz także, kiedy dużo czasu spędzamy w jednej pozycji, na przykład pracując przy komputerze. Specjaliści zwracają uwagę, aby pewnych ćwiczeń unikać - mogą one więcej zaszkodzić, niż pomóc.

Rozciąganie na samym początku może nie być łatwe. Zwłaszcza, jeżeli nigdy nie wykonywaliśmy takich ćwiczeń. Każdy z nas ma inny stopień rozciągnięcia ciała, który można zmienić, odpowiednio trenując. Stretching to wiele różnych korzyści, jeżeli wiemy dokładnie, jak go zrobić. Trenerzy postanowili podkreślić, których ćwiczeń lepiej nie robić.

Zobacz wideo Joga w domu dla początkujących

Domowe rozciąganie dla początkujących - tego lepiej NIE robić

Nie rozciągaj mięśni "na zimno"

Przed każdym stretchingiem obowiązkowa jest rozgrzewka. Rozciąganie bez wcześniejszego rozruszania się może powodować naciągnięcia, bóle, nadwyrężenia a nawet zerwania mięśni. Dopiero odpowiednio rozgrzane mięśnie będą w stanie plastycznie się rozciągać. Dlatego przed przejściem do ćwiczeń, pobiegaj w miejscu, zrób dłuższy spacer, lub, jeśli masz taką możliwość, pobiegaj na bieżni.

Szczupłe udaSmukłe i jędrne uda? Te ćwiczenia

Nie wykonuj rozciągania balistycznego

Rozciąganie balistyczne to rodzaj stretchingu, w którym wykorzystuje się szybkie, gwałtowne i powtarzalne ruchy w celu wytworzenia wysokiego napięcia wewnątrz mięśni. Nie zaleca takich ćwiczeń dla większości trenujących, ponieważ mogą być zbyt mocne i zmuszać do przekraczania własnego zakresu ruchu, co może prowadzić do urazów mięśni lub ścięgien.

Brie Larson ćwiczy górne partie ciałaBrie Larson poleca ćwiczenia prosto z siłowni. Tak aktorka trenuje górne partie ciała

Rozciąganie do szpagatu

Jeżeli kiedyś wykonywałaś szpagat, a potem miałaś długą przerwę lub chcesz po prostu wypróbować, do którego miejsca w tej pozycji możesz się rozciągnąć, specjaliści zgodnie protestują. Treningi rozciągające do szpagatu wymagają dużo czasu i specjalnych przygotowań. Próba wykonania tej figury na siłę może być tragiczna w skutkach i skończyć się poważnymi urazami. Zakres ruchu musi być poszerzany stopniowo, a nie nagłym skokiem.

Więcej o: