Międzynarodowy dzień pizzy. Jak wyczarować dietetyczną wersję ulubionego przysmaku w domu?

Pizza, czyli jedna z najpopularniejszych i najbardziej lubianych potraw na świecie ma dzisiaj swoje święto. Wyśmienitym smakiem możemy się cieszyć nawet wtedy, gdy jesteśmy na diecie - wystarczy skorzystać z dobrego przepisu.

Międzynarodowy dzień pizzy obchodzimy dziewiątego lutego. To świetna okazja, aby bez wyrzutów sumienia zjeść ulubione danie. Jeśli jednak zależy nam, aby świętowanie nie skończyło się ogromną porcją zbędnych kalorii, nauczymy się przygotowywać pizzę samodzielnie w domu.

Zobacz wideo Pizze na spodzie z tortilli

Jak świętować dzień pizzy na diecie? Przygotuj ją samodzielnie!

Choć oferty restauracyjne kuszą, osoby, które dzielnie trzymają się diety, narażają się na poważną próbę. Zamawiając przysmak z ulubionej pizzerni, mogą dostarczyć w ten sposób nawet do 300 kalorii i to w jednym kawałku (a przyznajmy się, że mało kto potrafi zjeść tylko jeden). Z tego względu warto przemyśleć, czy nie lepiej będzie przygotować pizzę samodzielnie w domu. Wcale nie jest to takie trudne! W ramach inspiracji zaglądamy na kulinarnego bloga "Qulinarna", gdzie autorka radzi, czego unikać, robiąc pizzę w domu. Podaje również swój ulubiony i sprawdzony przepis na dietetyczne ciasto.

dietetyczna pizzaPizza to jedno z najpopularniejszy dań na świecie! Ile kalorii ma pizza?

Przepis na dietetyczne ciasto do pizzy

  • 400 gramów mąki;
  • 30 gramów drożdży;
  • dwie łyżki oliwy z oliwek;
  •  łyżeczka soli;
  •  łyżka cukru;
  • około 3/4 szklanki ciepłej wody (najlepiej o temp. 40 stopni);
  • 1/4 szklanki ciepłego mleka (najlepiej o temp. 40 stopni).

Przygotowanie: na początku przesiej mąkę do miski, mleko podgrzej, a drożdże wykrusz do kubka z ciepłym mlekiem. Dodaj do drożdży cukier oraz łyżkę mąki i wymieszaj. Odstaw w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Potem do przesianej mąki dodaj sól, wyrośnięte drożdże i oliwę. Wymieszaj i wyrabiaj ciasto, stopniowo dodając ciepłą wodę. Przykryj masę czystą i suchą ściereczką, odstaw na godzinę w ciepłe miejsce. Po tym czasie wyłóż ciasto, rozwałkuj je na placek o grubości około pięciu milimetrów. Przełóż je na blachę i posmaruj sosem pomidorowym lub keczupem. Dodaj ulubione składniki. Piecz w dwustu stopniach przez kwadrans.

Polecamy zajrzeć na wspomnianą stronę, gdzie znajdziecie również przepis na idealny domowy sos do pizzy.

Pizza z kalafioraPizza z kalafiora. Lekka wersja przeboju włoskiej kuchni

Pizza w wersji light - o czym pamiętać?

Jeżeli nam na ograniczeniu liczby kalorii w pizzy, musimy pamiętać o kilku sprawach:

  • nie smaż dodatków przed wyłożeniem ich na spód do pizzy;
  • wybierajmy sery, które posiadają mniej kalorii, czyli na przykład mozzarellę lub ser kozi;
  • nie przesadzajmy z dodatkami - to nie tylko więcej kalorii, lecz także zaburzenie smaku. Lepiej postawić na kilka dodatków, które wyraźnie oddadzą swój smak;
  • zrezygnujmy z dodatkowych sosów - to kolejne puste kalorie. Jeżeli jednak nie wyobrażasz sobie pizzy bez sosu, przygotuj go samodzielnie w domu;
  • przerzuć się na mąkę pełnoziarnistą - jest mniej kaloryczna i zdrowsza od tej klasycznej.
Więcej o: