"Alternatywy dla śmieciowych fast foodów". Ewa Chodakowska poleca jaglane burgery. Pycha!

Każdy z nas ma czasem ochotę na coś pysznego, co niekoniecznie zawiera mało kalorii. Jak przechytrzyć głód na ulubione kaloryczne bomby?

Ewa Chodakowska wie, że dla wielu z nas najgorszym elementem diety jest wypisanie z menu ulubionych niezdrowych przekąsek. Trenerka podsyła wiele pomysłów, dzięki którym nie musimy rezygnować z wyczekanego burgera czy słodkich ciastek. Trzeba jednak nauczyć się nieco udoskonalać przepisy, aby zawierały mniej kalorii i więcej witamin.

Zobacz wideo Ewa Chodakowska pokazuje swoje ciało jako motywację dla uczestniczek jej wyzwania

Domowe wersje ulubionych fast foodów - równie smacznie i o wiele zdrowiej

Nagły głód często kończy się zakupem burgera czy frytek? Choć kochamy fast foody, wiemy, że nie pomagają one utrzymać linii. Jeżeli zależy nam na utracie kilogramów, będziemy zmuszeni do rezygnacji z tego typu przekąsek. Chyba, że przygotujemy je samodzielnie w domu, odpowiednio dobierając składniki.

Alternatywy dla śmieciowych fast foodów? (...) Nie wiem, jak ty, ale ja jem pieczywo. Kocham zdrowe burgery i na moim talerzu raz na pewien czas pojawiają się ich smakowite wersje. Jeśli podzielasz moją miłość, koniecznie wypróbuj tego przepisu - zachęca Chodakowska.

hummusJak ugryźć hummus? Kilka nieoczywistych przepisów, które urozmaicą twoją kuchnię

Pomysłem trenerki na zdrową, ale pyszną przekąskę, która zastąpi nam klasycznego burgera, jest kotlet przygotowany z kaszy jaglanej. Przepis jest bardzo prosty i na pewno nikomu nie przysporzy trudności.

Rustykalne burgery jaglane wg pomysłu Ewy Chodakowskiej

  • szklanka ugotowanej kaszy jaglanej'
  • trzy średniej wielkości ugotowane buraki;
  • dwie łyżki białka konopnego;
  • łyżeczka baobabu;
  • cztery łyżki bułki tartej;
  • mała czerwona cebula;
  • łyżka czarnuszki;
  • duża szczypta soli himalajskiej;
  • jedna pieczona żółta papryka;
  • jeden pomidor malinowy;
  • garść rukoli;
  • cztery razowe bułki;
  • wybrany olej roślinny do smażenia.

Ewa Chodakowska o potreningowym posiłkuApetyczny potreningowy posiłek Ewy Chodakowskiej

 Przygotowanie

Ugotowane buraki zetrzyj na tarce o małych oczkach, i odciśnij nadmiar soku. Następnie wymieszaj je z ugotowaną kaszą, dodaj białko konopne, posiekaną cebulę, baobab, czarnuszkę, sól oraz dwie łyżki bułki tartej. Z tak powstałej masy ulep burgery (w trakcie pomóż sobie dodając pozostałą bułkę tartą). Następnie smaż przygotowane kotlety na odrobinie oleju, po trzy/cztery minuty z każdej strony. Przekrój i podpiecz bułki. Ułóż na bułkach usmażone burgery, dodaj plastry papryki, rukolę, pomidora i całość przykryj wierzchnią częścią bułki. Zepnij powstałą potrawę patyczkiem do szaszłyków.

Więcej o: