Zdrowa poranna rutyna. Dzięki tym nawykom przyspieszysz metabolizm i poprawisz samopoczucie

Nie jest tajemnicą, że dieta i wiele nawyków wpływa nasze zdrowie i samopoczucie. Jeśli chcemy pomóc swoim jelitom w szybszym trawieniu, zwróćmy uwagę na kilka porannych rytuałów.

Każdy zwolennik zdrowych nawyków zdaje sobie sprawę, że poranna rutyna jest bardzo ważna, aby wprowadzić organizm na właściwe tory. Istnieje kilka prostych do wprowadzenia nawyków, które pozytywnie wpływają na nasze zdrowie, poprawiając metabolizm, a także podnoszących poziom endorfin. Jak rozpocząć dzień z dobrą energią? 

Zobacz wideo JOGA w domu dla początkujących

Zacznij zdrowo poranek - kilka zmian do wprowadzenia od zaraz

Szklanka wody po wstaniu z łóżka

Duża szklanka wody powinna być pierwszą rzeczą, którą robimy zaraz po przebudzeniu. W ten sposób zmniejszamy ryzyko zaprać, a także nawadniamy organizm po kilku godzinach snu. Poranna szklanka wody pomoże w zachowaniu dobrej kondycji skóry.

joga przed snem lekarstwem na bezsenność?Cierpisz na bezsenność? Wypróbuj trening na zdrowy sen. Z roku na rok jest coraz popularniejszy

Pamiętaj o prebiotykach w śniadaniu

Prebiotyki, czyli błonnik, są pokarmem dla żywych bakterii jelitowych, które odpowiadają nie tylko za sam metabolizm, lecz także radzenie sobie z pojawiającymi się szkodliwymi substancjami. Porcja błonnika z rana pobudzi żywe bakterie, a także zapewni uczucie sytości. Prebiotyki znajdziemy m.in. w życie, jęczmieniu oraz owsie. 

Dodaj probiotyki do pierwszego posiłku

Jeżeli zależy nam na zdrowych jelitach i szybkim metabolizmie, przyjmowanie probiotyków jest tak samo ważne, co wymienionych wcześniej prebiotyków. Probiotyki znajdziemy m.in. w jogurtach, kefirach a także kombuchy i kimchi. Żywe bakterie walczą z wolnymi rodnikami i wzmacniają naturalną barierę ochronną organizmu.

Khloe i Kim KardashianSiostry Kardashian wzmacniają odporność, biorąc pre- i probiotyki. Jakie są między nimi różnice?

Nie zapominaj o aktywności fizycznej

Podczas treningu wydzielany jest hormon szczęścia. Poranne ćwiczenia sprawią też, że szybciej się dobudzimy i rozciągniemy mięśnie po leżeniu przez kilka godzin w łóżku. Nawet dziesięciominutowy trening sprawi, że poczujemy się znacznie lepiej. Dodatkowo, badania wykazały, że aktywność fizyczna sprzyja różnorodności mikrobiologicznej jelit, co oznacza wzrost produkcji zdrowych bakterii w organizmie.

Więcej o: