Roziąganie, cardio i trening siłowy w jednym? Dzięki jodze w wersji HIIT jest to możliwe

Jeżeli joga kojarzy Wam się wyłącznie z relaksującymi i powolnymi zmianami kolejnych asanów - czas to zmienić. Joga równie dobrze może być intensywnym treningiem, który porządnie nas zmęczy!

Joga w wersji HIIT? Tak, to jest możliwe! HIIT czyli trening interwałowy o wysokiej intensywności sprawia, że w krótkim czasie (zajęcia trwają zwykle do dwudziestu minut), robimy ćwiczenia, które potrafią nas mocno zmęczyć. Wbrew pozorom, poszczególne elementy jogi nadają się do takiego treningu.

Karolina Pisarek ćwiczy jogęKarolina Pisarek zachęca do ćwiczenia jogi. Modelka jest świetnie rozciągnięta!

Zobacz wideo Poranna joga Julii Wieniawy

Joga jako trening HIIT - tutaj warto zajrzeć

Czas odmienić domowe treningi i dodać im jeszcze więcej intensywności. Dzięki włączeniu do HIIT właściwych elementów jogi, po zajęciach będziemy bardziej gibcy, a nasze ciało bardziej jędrne. Szybkie zmiany pozycji wpływają też na naszą wydolność oddechową a także wytrzymałość mięśni. Gdzie znajdziemy jogę w wersji HIIT, kiedy nie możemy skorzystać z profesjonalnych zajęć w klubach fitness? Odpowiedzią są treningi udostępnione na platformie YouTube. Oto kilka ciekawych propozycji.

Półgodzinna sesja jogi w wersji HIIT z  Fightmaster Yoga

Po kilku minutach rozgrzewki mamy przed sobą porządną sesję jogi. Lesley Fightmaster, która jest właścicielką kanału proponuje intensywny trening, składający się z kilkunastu asanów, które bez większych problemów wykona nawet osoba początkująca. Zaczynając od pozycji dziecka, przejdziemy do znanej figury psa z głową w dół, a następnie m.in. do różnych wariantów deski i kobry. Pamiętajmy cały czas o głębokim oddychaniu! Całość znajdziecie tutaj.

trening HIIT bez burpeesTrening HIIT bez burpees? Oto równie skuteczne i męczące ćwiczenia bez podskoków

15-minutowe zajęcia jogi HIIT z Yogi Approved

Ten krótszy trening zawiera kilka takich samych pozycji, jednak do wielu ćwiczeń instruktorka używa również ręcznika, aby wzmocnić efekty. Cały trening jest też dużo szybszy; trenerka zachęca, aby w miarę swoich możliwości zwiększać tempo. Oprócz jogi, znajdziemy klasyczne elementy cardio, takie jak wyskoki. Trening dostępny jest pod tym linkiem.

Więcej o: