20-minutowe treningi crossfit, które odmienią twoją ćwiczeniową rutynę. Co warto spróbować?

Możesz przeznaczyć na ćwiczenia tylko 20 minut dziennie? Wbrew pozorom, to bardzo dużo czasu! Oto najlepsze krótkie treningi, mieszczące się w tym przedziale.

Trening crossfit potrafi wykorzystać podstawowe ćwiczenia i ułożyć z nich naprawdę wymagające zestawy. Wśród polecanych znajdziemy takie bez sprzętu oraz te, które wymagają użycia podstawowych akcesoriów, takich jak ketlebell, hantle czy pudło plyometryczne. Które treningi crossfit zajmą do 20 minut?

zdrowe zamienniki tradycyjnego makaronuKochasz makaron, ale jesteś na diecie? Poznaj kilka zamienników

Zobacz wideo Halle Berry pokazała trzy ulubione ćwiczenia na ramiona

Treningi crossfit, które zajmą mniej, niż 20 minut

20-minutowy trening z hantlami

Główne korzyści tego treningu to wzmocnienie mięśni oraz szybsze spalanie tkanki tłuszczowej. Hantle są też stosunkowo niedrogim oraz zajmującym mało miejsca wyposażeniem - warto mieć je w domu, jeśli trenujemy często. Do takiego treningu warto też wyposażyć się w skakankę, aby na przemian wykonywać kilka rodzajów ruchu.

20-minutowy trening w stylu HIIT

Nie wymaga żadnego sprzętu, ale jest za to bogaty w skoczne pozycje. Przed nami pajacyki, burpees, pompki, wyskoki z przysiadów, bieg w miejscu. Posiadacze skakanki również są zachęcani do wyciśnięcia z tego akcesorium jak najwięcej!

Płaski brzuch bez ćwiczeńPłaski brzuch w tydzień. Przedstawiamy jadłospis, który pomoże schudnąć z tej części ciała

18-minutowe cardio w stylu crossfit

Cały trening składa się z dwóch ruchów; biegania i burpees. Możesz go wykonać wszędzie, ponieważ nie potrzebujesz żadnego dodatkowego ekwipunku. Całość polega na przebiegnięciu 400 metrów, wykonaniu 20 burpees i powtarzaniu tej procedury, aż minie podane 18 minut.

20-minutowy trening crossfit w stylu AMRAP

AMRAP to nic innego, jak "as many rounds as possible", czyli wykonanie jak największej ilości rund ćwiczeń w podanym czasie. Na tym treningu najczęściej mamy w zestawie takie ćwiczenia, jak skoki na pudło plyometryczne, skoki na skakance, burpees oraz bieg w miejscu z wysokim uniesieniem kolan.

Więcej o: