Ewa Chodakowska zdradza, jak właściwe odżywianie wpływa na nasze samopoczucie. Jak podnieść poziom serotoniny w ciele?

Ewa Chodakowska podczas nowego wyzwania zwraca uwagę internautów nie tylko na ćwiczenia, lecz także właściwy dobór diety. Tym razem trenerka podaje pomysły, jak podnieść sobie serotoninę, czyli tzw. hormon szczęścia.

Ewa Chodakowska tłumaczy, że odpowiednio dobrane składniki odżywcze pomogą nie tylko przy nabieraniu kondycji fizycznej, lecz także są odpowiedzialne za poprawę naszego samopoczucia. Ma to nieodłączny związek z poziomem serotoniny, zwanej hormonem szczęścia. Jak podnieść jej poziom w organizmie za pomocą diety?

herbata, która wspomaga odchudzanieRegularne picie tej herbaty może pomóc w utracie zbędnych kilogramów

Zobacz wideo Ewa Chodakowska pokazuje swoje ciało jako motywację dla uczestniczek jej wyzwania

Ewa Chodakowska o diecie, która poprawi samopoczucie

Aby w naszym ciele pojawiło się więcej serotoniny, najpierw musimy zadbać o aminokwas, zwany tryptofanem. Podniesienie jego poziomu powoduje, że wytwarzana jest większa ilość wspomnianego hormonu szczęścia. Co jeść, aby wytworzyć więcej tryptofanu? 

Tryptofan najlepiej przyswaja się w towarzystwie węglowodanów, w Twojej diecie nie powinno więc zabraknąć kasz, pełnoziarnistej mąki, razowego pieczywa, strączków czy owoców - tłumaczy trenerka.

dieta HMRDieta HMR - na czym polega? Czy pozwoli uniknąć efektu jo-jo?

Kolejnym ważnym elementem są witaminy z grupy B, a w tym:

  • B12, która występuje w mięsie i jajach; osoby na diecie wegańskiej lub wegetariańskiej powinny suplementować tę witaminę.
  • B6, znajdującą się w kiełkach, otrębach, orzechach, mięsie oraz produktach zbożowych.
  • Kwas foliowy, który występuje w zielonych warzywach liściastych, m.in. w szpinaku, pietruszce czy jarmużu.

Trzecim ważnym składnikiem diety są kwasy tłuszczowe. W tłustych rybach, orzechach włoskich i siemieniu lnianym znajdziemy kwasy omega-3. Oprócz tego Chodakowska przypomina też o ważnych pierwiastkach oraz przeciwutleniaczach.

Koniecznie pamiętaj też o antyoksydantach. Jedz więc jak najwięcej warzyw i owoców.  Dużo tego magnezu jest np. w migdałach, kaszy gryczanej, pestkach dyni czy kakao. Źródłem żelaza są mięso, jaja, rośliny strączkowe - dodaje Ewa na Instagramie.

Zbilansowana dieta jest zatem nieodłączną częścią planu, według którego dbamy zarówno o kondycję fizyczną, jak i psychiczną.

 
Więcej o: