Bieganie czy jazda na rowerze? Który rodzaj treningu bardziej się sprawdzi? Ważny jest jeden czynnik

Zarówno jazda na rowerze, jak i bieganie, to świetne propozycje ćwiczeń aerobowych. Warto jednak zdawać sobie sprawę z tego, że każda z tych form ruchu niesie nieco inne korzyści. Co lepiej wybrać?

Trening aerobowy nie tylko wzmacnia kondycję, lecz także pozytywnie wpływa na pracę naszego serca. Jeżeli chcemy w tym roku wypróbować takich ćwiczeń, najpopularniejszym sposobem będzie zacząć regularnie biegać lub jeździć na rowerze. W każdej formie ruch to zdrowie - jednak poszczególne zajęcia mają na nas nieco inny wpływ. Co w takim razie wybrać?

Zobacz wideo Jak zacząć biegać? 9 wskazówek

Bieganie czy rower? Podstawowe zalety każdej formy aktywności

Liczne badania na temat wpływu treningów na nasze zdrowia wykazały, że osoby, które regularnie jeżdżą na rowerze wykazują mniejsze ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia. Z kolei systematyczni biegacze mają niższy poziom złego cholesterolu oraz niższe ciśnienie krwi. Co jeszcze warto wiedzieć?

Zalety z jazdy na rowerze

Rower będzie bezpieczniejszy treningiem dla stawów. Podczas biegania, wymagana jest większa siła, co podwyższa ryzyko wystąpienia kontuzji wywołanej przeciążeniem. Jazda na rowerze, podobnie jak bieganie, wzmacnia mięśnie, a także pozwala spalić nadprogramowe kalorie.

Jazda na rowerze. Czy może być skutecznym sposobem na odchudzanieJazda na rowerze. Czy może być skutecznym sposobem na odchudzanie?

Zalety biegania

Choć bieganie może bardziej obciążyć nasze stawy, umiejętne rozplanowanie treningów i rozpoczęcie od krótszych dystansów niesie wiele korzyści. Oprócz tych wspólnych z jazdą na rowerze, dzięki bieganiu szybciej pozbędziemy się nadprogramowych kilogramów. W ruch zaangażowane jest całe ciało.

bieganie a odchudzanieBieganie przynosi efekty już po miesiącu! Te zauważysz gołym okiem

Co wybrać?

Tak naprawdę różnice w efektach obu treningów są niewielkie i wszystko zależy od naszych preferencji i stanu zdrowia. Warto wiedzieć, że ćwiczenia aerobowe nie są polecane dla osób, które mają problemy z kolanami lub plecami. W takim wypadku przed trenowaniem dobrze jest porozmawiać z lekarzem. Najefektywniej będzie, jeśli mamy taką możliwość, połączyć obie formy ćwiczeń i kilka dni przeznaczyć na bieganie, a inny dzień na jazdę.

Więcej o: