Przysiady na jednej nodze. Dlaczego warto je włączyć do ćwiczeniowej rutyny?

Prawidłowo wykonany przysiad na jednej nodze nie jest łatwym zadaniem. Ćwiczenie jednak niesie wiele korzyści, dlatego warto włączyć je do treningowej rutyny.

Przysiad na jednej nodze wymaga świetnego wyczucia i zachowania równowagi. Wiele osób ma problem z wykonaniem nawet jednego powtórzenia tego ćwiczenia. Biorąc pod uwagę jego zalety, dobrze jest chociaż spróbować. Odpowiednia technika ułatwi zadanie, a regularny trening wzmocni naszą sylwetkę.

Zobacz wideo Trenerka Victoria's Secret pokazuje proste domowe ćwiczenia

Przysiady na jednej nodze - dlaczego warto spróbować?

Jeżeli potrzebne są słowa zachęty - oto zbiór argumentów, które potwierdzą, jak wartościowe jest to ćwiczenie. Po pierwsze, nauczymy się koordynacji ciała i polepszy się nasza równowaga. Po drugie, wzmocnimy zarówno mięśnie nóg, jak i pośladków oraz brzucha. Po trzecie, poprawimy swoją stabilność, która jest potrzebna przy innych treningach, w celu uniknięcia kontuzji. 

Bieganie czy pływanie - co lepsze?Pływanie czy bieganie - co jest lepsze? Oto podstawowe różnice pomiędzy treningami

Przysiady na jednej nodze - prawidłowa technika

Za sobą postaw krzesło, stołek lub ławę - w takiej odległości, aby móc potem bezpiecznie na niej usiąść. Następnie wyprostuj plecy, ręce wyprostuj przed siebie. Podnieś równolegle do podłogi lewą nogę. Powolnym ruchem zejdź do przysiadu, aby usiąść na krześle, cały czas nie opuszczając lewej nogi. Aby wrócić do początkowej pozycji, napnij pośladki i mięśnie brzucha i podnieś się w górę. Potwórz ćwiczenie kilka razy, potem powtórz, tym razem unosząc w górę prawą nogę. 

jeden produkt, który pomoże w niepodjadaniu między posiłkamiWedług dietetyka, ta sztuczka powstrzymuje przed podjadaniem między posiłkami

O czym należy pamiętać?

Jeżeli decydujesz się na tę formę ćwiczeń, pamiętaj, aby nie robić powtórzeń ponad swoje możliwości. Kolejnym ważnym aspektem, jest zwrócenie uwagi na postawę pleców. Jeśli nie będą wyprostowane, a tułów przechylimy do przodu, narażamy się na kontuzję. Początkowo może nam być trudno zrobić nawet jedno powtórzenie - nie zniechęcajmy się, taki trening wymaga czasu i wzmocnienia kondycji.

Więcej o: