Marzy ci się płaski brzuch? Zacznij od kuchni! Te zmiany w diecie wprowadź od razu

Poszukiwania sposobów na płaski brzuch zaczynają się zwykle od planowania treningów. To błąd! Na początek musimy przyjrzeć się swojej diecie.

Od odpowiedniego odżywiania zależy to, ile nasz organizm będzie magazynować tkanki tłuszczowej. Z tego względu, gdy chcemy zrzucić tzw. oponkę, naszym priorytetem powinno być przeanalizowanie jadłospisu i wprowadzenie potrzebnych zmian. Chcesz powalczyć o płaski brzuch? Oto kilka porad.

płaski brzuchW jaki sposób zawodniczki gimnastyki trenują mięśnie brzucha? Zobacz ćwiczenia

Zobacz wideo Trening wyszczuplający talię

Kilka kroków do płaskiego brzucha - przyjrzyj się swojej diecie

Zrezygnuj z cukru i skrobi

Zarówno produkty bogate w cukier, jak i skrobię powodują szybsze odkładanie się tkanki tłuszczowej. Dzieje się tak, ponieważ oba te składniki powodują uwolnienie się i wzrost poziomu insuliny. Gdy obniżymy jej poziom, organizm automatycznie spali więcej tłuszczu. Drugą zaletą zmniejszenia jej ilości jest usprawnienie pracy nerek, które szybciej pozbędą się nadmiaru wody i sody w organizmie. 

Postaw na węglowodany złożone, białko i zdrowe tłuszcze

Węglowodany zawarte w białym pieczywie, makaronach i ryżu nie należą do najzdrowszych. Z takich źródeł dostarczamy mało pożywne węgle, które szybciej zamienią się w tkankę tłuszczową. Dlatego postawmy na warzywa takie jak: kalafior, brokuły, brukselka czy kapusta oraz słodkie ziemniaki. Dodatkowo pamiętajmy o białku i zdrowych tłuszczach. Odpowiednio zbilansowany z tych trzech produktów posiłek będzie szybciej trawiony i dostarczy właściwych witamin i minerałów.

płaski brzuchĆwiczenia na płaski brzuch i pozbycie się boczków. Efekty po dwóch tygodniach

Nie zapominaj o nawadnianiu

Szybszy metabolizm jest możliwy nie tylko dzięki błonnikowi, lecz także odpowiedniej ilości wody. Pamiętajmy, aby pić jej dużo. Woda nawilża komórki, wypłukuje nadmiar sodu oraz przyspiesza trawienie.

Płaski brzuch - co zmienić oprócz diety?

Gdy zapanujemy nad właściwym jadłospisem, czas poszukać ćwiczeń, skupiających się na spalaniu tkanki tłuszczowej. Kolejnym ważnym, nieodłącznym krokiem, jest zapewnienie organizmowi odpowiedniej dawki snu. W ciągu doby dorosły człowiek powinien przesypiać około siedmiu-dziewięciu godzin (wszystko zależy od indywidualnych preferencji). Sen to czas regeneracji, obniżenia poziomu stresu, a także ciągłych przemian metabolicznych.

Więcej o: