Jak efektywniej ćwiczyć i chudnąć? Oto pięć wskazówek od specjalisty. Na co warto zwrócić uwagę?

Masz wrażenie, że mimo ćwiczeń, nie widać żadnnych efektów? Dopiero zaczynasz treningi, aby wrócić do formy? Te porady mogą ci pomóc osiągnąć lepsze rezultaty.

Trenerzy personalni mogą nam pomóc w lepszym dopasowywaniu ćwiczeń. Jeżeli nadal intensywne treningi zdają się nie przynosić wymarzonych efektów, warto dokładnie się przyjrzeć swojej rutynie i wprowadzić ewentualne poprawki. Na co należy zwrócić uwagę? Tłumaczy Kathyrn Boren, trenerka i prowadząca zajęcia w szkole baletowej.

supersety z ćwiczeniami dla zapracowanychMasz mało czasu na trening? Nic straconego, te dwa supersety zrobisz w kilka minut

Zobacz wideo Halle Berry pokazała trzy ulubione ćwiczenia na ramiona

Cenne rady od specjalisty. Co zrobić, by ćwiczenia przynosiły efekty?

Trenuj jednocześnie wiele partii mięśni jednocześnie

Warto spróbować ćwiczeń, które angażują do pracy np. nogi, brzuch oraz plecy jednocześnie. Dla przykładu, zamiast robienia zwykłych brzuszków, spróbujmy je wykonać z ciężarkami w dłoniach. Jest to wyzwanie nie tylko dla mięśni, lecz także naszej koordynacji. 

Idź w jakość, a nie szybkość

Wiele osób chce jak najszybciej wykonać trening, myśląc w ten sposób, że spali więcej kalorii. Niestety, niedokładne wykonywanie poszczególnych pozycji może się skończyć niepotrzebnymi kontuzjami oraz zakwasami.

przysiadySześć powodów, aby zacząć wykonywać przysiady codziennie

Pamiętaj o równowadze

Bardzo ważne jest równomierne rozłożenie ciężaru. Dlatego jeśli danego dnia wykonasz trzy ćwiczenia na nogi, zrób też trzy ćwiczenia na ramiona. Silne ciało to zasługa zrównoważonej pracy różnych mięśni.

Pracuj nad słabościami

W tym utartym stwierdzeniu kryje się bardzo ważna myśl. Jeśli widzisz, że pewien rodzaj ćwiczeń wykonujesz od ręki, a z innym treningiem masz problem - częściej wykonuj ten drugi. Gdy nasze ciało przyzwyczaja się do jednej formy ćwiczeń, po czasie przestaje ona nam przynosić korzyści. Warto wtedy coś zmienić, aby pobudzić mięśnie do działania i podnieść sobie poprzeczkę.

Obserwuj swoje ciało

Na jednych najlepiej zadziała deska, inni muszą szukać pozycji mniej statycznych. Ważne, aby poznać swoje ciało, aby móc samodzielnie ocenić, co nam służy, a co nie. W tym celu próbuj różnorodnych treningów, aby poznać swoje możliwości. Na każdego działa co innego!

Więcej o: