Anna Lewandowska wydała świąteczny poradnik. W środku mnóstwo przepisów, w tym na zimowe śniadania. Jest pysznie!

Anna Lewandowska zdecydowała się umieścić wszystkie ulubione świąteczne przepisy w jednym miejscu. W ten sposób łatwo przygotujemy pyszne grudniowe menu.

Anna Lewandowska w tym roku zdecydowała się udostępnić czytelnikom swojego bloga mały prezent. Na stronie znajdziemy plik z wybranymi przez trenerkę ulubionymi przepisami, które pomogą nam w zaplanowaniu jadłospisu na nadchodzące święta. Nas zaciekawiły pomysły na zimowe śniadania - idealne dla łasuchów.

Anna Starmach podała przepis na ulubioną świąteczną sałatkęAnna Starmach podała przepis na świąteczną sałatkę. Brakuje jednego składnika

Zobacz wideo Anna Lewandowska ugotowała rozgrzewające potrawy. Tanie i łatwe

Dwa pomysły na grudniowe śniadania od Anny Lewandowskiej

Świąteczna jaglanka

  • szklanka kaszy jaglanej;
  • pół szklanki mleka kokosowego;
  • łyżka tartego imbiru;
  • dwie łyżki rodzynków;
  • dwie łyżki suszonej żurawiny;
  • pół łyżeczki cynamonu;
  • pół łyżeczki wanilii;
  • dwa całe goździki;
  • cztery/sześć śliwek węgierek;
  • sok wyciśnięty z pomarańczy;
  • dwie łyżki miodu;
  • łyżka oleju kokosowego.

Przygotowanie: najpierw przed ugotowaniem przepłucz kaszę raz lub dwa pod bieżącą zimną wodą. Następnie ugotuj ją wg przepisu zawartego na opakowaniu. Gdy kasza wchłonie wodę, dodaj mleko kokosowe, rodzynki, żurawinę, przyprawy oraz starty imbir i gotuj przez chwilę. Przekrój śliwki na pół i piecz w 180 stopniach przez kwadrans, na najwyższej półce piekarnika. Dodaj do jaglanki sok z pomarańczy, miód, olej kokosowy i na koniec upieczone śliwki. Całość dokładnie zamieszaj i podawaj.

świąteczne potrawy w wersji fitWigilijne potrawy w wersji fit. Jak przyrządzić śledzie? Dwa sposoby do wypróbowania w te święta

Świąteczna granola

  • cztery łyżki oleju kokosowego;
  • dwie i pół szklanki płatków owsianych (mogą być bezglutenowe);
  • trzy-cztery łyżki pestek ze słonecznika;
  • trzy łyżki wiórków kokosowych;
  • cztery łyżki orzechów laskowych;
  • pięć łyżek rodzynków;
  • łyżeczka cynamonu;
  • pół łyżeczki imbiru;
  • pół łyżeczki kardamonu;
  • jedna czwarta łyżeczki gałki muszkatołowej;
  • łyżeczka ekstraktu z wanilii;
  • osiem łyżek miodu.

Przygotowanie: rozpuść olej. Wszystkie składniki, oprócz rodzynków, dokładnie wymieszaj. Dodaj swoje ulubione przyprawy - podane w przepisie proporcje możesz zmniejszyć, aby smak był mniej lub bardziej intensywny. Wysyp powstałą mieszankę na blachę do pieczenia wyłożoną wcześniej papierem do pieczenia i piecz w 140 stopniach przez 20-30 minut. Pamiętaj, aby w trakcie pieczenia przemieszać granolę dwa lub trzy razy. Pod sam koniec pieczenia dodaj rodzynki.

Więcej o: