Najprostsze sposoby na detoks. Dzięki nim poprawisz przemianę materii i swoje samopoczucie

Chcesz po świętach przeprowadzić detoks, aby zdrowo zacząć nowy rok? Mamy na to kilka sposobów. Warto te kroki wprowadzać w życie już teraz.

Jeżeli chcesz po świętach zrobić reset dla organizmu, zapoznaj się z najprostszymi sposobami, które nieinwazyjnie pomogą w detoksie. Zdrowe nawyki sprawią, że kolejny rok rozpoczniemy wypoczęci i orzeźwieni. Poniższe metody dobrze je wprowadzać w życie stopniowo i jak najszybciej. 

detoks to nie tylko soki i wodaGlinka bentonitowa sposobem na detoks? Oto najważniejsze informacje

Zobacz wideo Katarzyna Skrzynecka o swojej diecie. "To był rodzaj wegańskiego detoksu"

Jak przeprowadzić naturalny detoks? Oto kilka sposobów

Odtruwanie organizmu to niekoniecznie kilkudniowa dieta, polegająca na wypijaniu zielonych soków. Właściwe oczyszczanie ciała przeprowadzimy w kilku krokach, które nie mają nic wspólnego z głodówką na niskokalorycznych domowych miksturach.

Dostarczaj więcej wody

Mówimy tutaj nie tylko o piciu samej wody, lecz także dostarczanie jej z pożywieniem. Rozszerz swoją dietę o produkty zawierające dużą ilość tego składnika. Kiedy mamy więcej wody, nasze ciało szybciej wypłukuje odpady, a nerki pracują na pełnych obrotach.

Ogranicz cukier i przetworzoną żywność

Nie jest tajemnicą, że cukier jest dla nas szkodliwy, a jego zbyt duża ilość powoduje szybkie przybieranie na wadze. Cukier znajduje się nie tylko w słodyczach, lecz także wysokoprzetworzonych produktach. Spróbuj stopniowo wprowadzać do jadłospisu  więcej świeżych warzyw i owoców.

Krissy CelaZnana trenerka pokazała przepis na poranny napój oczyszczająco-odchudzający

Pozwalaj sobie na zdrowy sen

Nic tak nie regeneruje naszego organizmu, jak odpowiednia liczba przespanych godzin. Sen to nie tylko lekarstwo na zmęczenie. To również najlepsza metoda na to, aby procesy metaboliczne przyspieszyły, a w rezultacie, nasze ciało szybciej pozbyło się nagromadzonych toksyn.

Zadbaj o jelita

Do tego, aby odtruć organizm niezbędne są produkty, w których naturalnie występują pre- i probiotyki. Dlatego włączmy do diety takie produkty, jak banany, czosnek, cebulę, szparagi, jabłka, mniszek lekarski oraz korzeń cykorii, a także jogurty, kimchi, kombuchę, miso, tempeh, kefir i kiszoną kapustę.

Więcej o: