Pięć ważnych grup produktów, których nie może zabraknąć w zimowej diecie

Zimowe miesiące to czas, w którym powinniśmy szczególnie zadbać o swoją odporność. W zachowaniu zdrowia bardzo ważna jest urozmaicona dieta.

Zimne miesiące sprawiają, że nasza odporność wystawiona jest na próbę. Z tego powodu specjaliści zwracają uwagę na sposób, w jaki się odżywiamy. Co powinno znaleźć się w zdrowej diecie na miesiące, gdy nasz organizm potrzebuje więcej wsparcia?

detoks to nie tylko soki i wodaGlinka bentonitowa sposobem na detoks? Oto najważniejsze informacje

Zobacz wideo Katarzyna Skrzynecka o swojej diecie. "To był rodzaj wegańskiego detoksu"

Pięć ważnych grup produktów, które powinny znaleźć się w naszej diecie

Żywność bogata w zdrowe tłuszcze

Wiele produktów, które zaliczamy do superfoodsów, w składzie posiada dużą ilość właśnie tego składnika. Daktyle, orzechy włoskie oraz migdały cieszą się ogromną popularnością właśnie dzięki zawartości zdrowego tłuszczu. Kolejnym dobrym źródłem tłuszczu są słodkie ziemniaki, czyli bataty. Razem z odpowiednimi przyprawami możemy z nich przygotować zdrowe potrawy, które dodatkowo rozgrzeją nasz organizm.

Przyprawy i zioła

Skoro już mowa o przyprawach, na zimowej liście zakupów powinny znaleźć się kurkuma, imbir, goździki, cynamon, korzeń lukrecji oraz bazylia azjatycka, znana też pod nazwą tulsi. Wymienione produkty działają rozgrzewająco, antybakteryjnie oraz przeciwbólowo. Wspomniany korzeń lukrecji pomoże nam przy domowym leczeniu bólów gardła. 

Źródła ważnych minerałów

Witaminy i minerały to dwa bardzo ważne składniki diety. Zimą przyda nam się więcej magnezu oraz wapnia, czyli minerałów, które wzmacniają kości oraz poszczególne tkanki. Gdzie ich szukać? Pokaźną dawkę znajdziemy w maśle ghee i warzywach strączkowych. Wapń występuje też w mleku i jego przetworach. Magnez to z kolei składnik bananów, kaszy gryczanej oraz kiełków.

Odchudzam się, więc liczę kaloriePrzestrzegasz diety i nie tracisz na wadze? Oto cztery częste powody

Warzywa korzeniowe

Rzodkiewki, rzepy, różne gatunki marchewek - wszystkie te warzywa łączy wysoka zawartość witamin i minerałów, które wzmacniają naszą odporność. Z ich cennych składników warto zwrócić szczególną uwagę na kwas foliowy, witaminy C i K, a także potas.

Produkty z wysoką zawartością białka

Razem ze spadkiem temperatury na zewnątrz, spada nasz metabolizm, przez co szybciej odczuwamy zmęczenie. Białko to podstawowe źródło potrzebnej energii. Znajdziemy je w mięsie, roślinach strączkowych, jajkach, mleku i jego przetworach oraz suszonych owocach.

Więcej o: