Czy wiesz, jak czytać etykiety? Ewa Chodakowska daje prosty przykład. Nie dajmy się złapać!

Zdrowe wyzwanie Ewy Chodakowskiej trwa. Trenerka między treningami na żywo, publikuje na Instagramie przydatne informacje, dotyczące odżywiania. Tym razem zwróciła uwagę na czytanie etykiet.

Każdy, kto nieco dłużej posiedzi w temacie zdrowego odżywiania zdaje sobie sprawę, ile daje dokładne czytanie etykiet. Z prostego powodu; czasem nawet te produkty, oznaczone jako "bio" czy "bez cukru" zawierają szereg sztucznych związków i słodzików. Z tego względu Ewa Chodakowska postanowiła zwrócić na tę sprawę uwagę swoich obserwatorów podczas detoksowego wyzwania.

cukierLęk żywi się cukrem. W jaki sposób? Jak sobie z tym radzić?

Zobacz wideo Przerwa na kawę - Ewa Chodakowska i Anna Starmach

Ewa Chodakowska namawia do czytania etykiet

Detoksowe wyzwanie Chodakowskiej skupia się wokół tematu cukru. Z tego względu trenerka postanowiła wytłumaczyć właśnie na tym przykładzie, ile daje wprawne czytanie etykiet produktów. 

Myśląc o cukrze, pewnie zwykle masz na myśli małe kryształki, które dodajesz do kawy, herbaty czy słodkich wypieków. Większość osób dbających o zdrową dietę stara się unikać cukru, ale pamiętaj że może on przyjmować też inne formy. Dlatego bardzo ważne jest sprawdzanie etykiet produktów - dodaje trenerka.

Lista składników jest bardzo ważna. Również to, w jakiej kolejności one występują. Ten, który mamy jako pierwszy w składzie, występuje w danym produkcie w najwyższej ilości.

jak ograniczyć słodyczeJak ograniczyć cukier w diecie? Pomogą ci te produkty

Jeśli na pierwszej lub drugiej pozycji wymieniono cukier – oznacza to, że jego udział w produkcie jest bardzo duży i warto przemyśleć taki zakup - ostrzega Chodakowska.

Ale to dalej nie wszystko. Cukry wolne, które powinniśmy ograniczać, to nie tylko biały cukier. Substancja znajduje się również w:

  • glukozie;
  • fruktozie;
  • syropach (np. glukozowo-fruktozowym);
  •  słodach (np. jęczmiennym);
  •  melasie;
  • koncentratach soków (np. winogronowego);
  • zagęszczonych sokach (np. jabłkowym);
  • sacharozie;
  • dekstrynie;
  • maltozie;
  • laktozie;
  • maltodekstrynie;
  • dekstrynie;
  • maltoriozie.

To właśnie na te składniki powinniśmy zwrócić uwagę, czytając etykiety produktów, aby uniknąć zbyt dużej ilości cukru w diecie

 
Więcej o: