Jakie błędy najczęściej popełniamy na siłowni? Tadeusz Gauer przygotował listę

Tadeusz Gauer przez najbliszych kilka tygodni będzie przebywać na urlopie zdrowotnym. Trener nie zostawił jednak swoich obserwatorów i za pośrednictwem InstaStories przekazuje cenną wiedzę, która może się przydać każdemu wielbicielowi ćwiczeń.

Tadeusz Gauer jest jednym z najpopularniejszych trenerów personalnych, z którym uwielbiają pracować gwiazdy polskiego show-biznesu. Pod jego czujnym okiem ćwiczy m.in. Julia Wieniawa. Jessica Mercedes, Michał Szpak oraz Honorata Skarbek. W przerwie od przeprowadzania zajęć Gauer odpowiedział na pytania, dotyczące treningów.

przydatne ćwiczenia plyometrycznePięć prostych ćwiczeń plyometrycznych. Trening poprawi szybkość i kondycję

Zobacz wideo Interwałowy trening odchudzający

Najczęstsze błędy na siłowni - zestawienie Tadeusza Gauera

Wśród wielu pytań i odpowiedzi na InstaStories Tadeusza znalazłyśmy ciekawe zestawienie, które z pewnością zainteresuje zarówno bardziej zaawansowanych, jak i początkujących trenujących. Jakie błędy popełniamy najczęściej na siłowni?

  • Po pierwsze - trenujemy z przeświadczeniem, że jeśli damy z siebie wszystko w dwa tygodnie schudniemy 20 kilo. Brak długofalowego myślenia, na które zwraca uwagę trener często skutkuje tym, że po nie osiągnięciu takiego celu zupełnie tracimy motywację. Na tak duże zmiany potrzeba wprost proporcjonalnie dużo czasu!
  • Po drugie - "Będę jeść tylko warzywa, mięso, generalnie jeść jak najmniej i dużo biegać". Zdrowa dieta jest zrównoważona i odpowiednio zbilansowana. Nie możemy z niej wykluczać tłuszczów oraz węglowodanów. W ten sposób nie dostarczamy z pożywieniem właściwej ilości witamin i minerałów, co w konsekwencji może nas wpędzić w chorobę.
  • Po trzecie - "Zaczynam ćwiczyć od razu trening dla zaawansowanych". Bardzo intensywne ćwiczenia w momencie, gdy nie jesteśmy na nie gotowi przynosi odwrotne skutki od zamierzonych.
U osób początkujących lepiej jest paradoksalnie mniej, niż więcej - są zwyczajnie dzięki temu lepsze efekty. Jeżeli zakłócimy proces regeneracji, zakłócimy też proces naszych efektów - dodaje Gauer na Instagramie.

jak zmienić żywieniowe nawyki?Chcesz w tydzień odmienić żywieniowe nawyki? Wprowadź kilka prostych zmian

  • Po czwarte - myślenie tylko o wyglądzie i nie zwracanie uwagi na technikę. Pomijanie pracy nad zakresami, siłą mięśni głębokich i stabilizujących itp. powoduje, że nasze ciało łatwo się przeciąży. W ten sposób dużo łatwiej też o kontuzję. 
Żeby trenować musimy być przede wszystkim sprawni, bo trenować chcemy całe życie, a nie "trzy miesiące do lata" - zauważa Tadeusz.

Który z wymienionych błędów dotyczył również Was?

Więcej o: