Czy pora spożywania posiłków wpływa na szybszą utratę wagi? Te dane mogą zaskoczyć

Wiele diet odchudzających opiera się na stwierdzeniu, że ważny jest czas, kiedy jemy. Naukowcy przyjrzeli się wpływowi pory jedzenia na procesy odchudzania. Tego się nie spodziewali.

Poszukiwania idealnego sposobu na zrzucenie zbędnych kilogramów za pomocą diety wciąż trwają. Naukowcy postanowili przyjrzeć się, jak pora dnia, w której spożywamy posiłki, wpływa na przemianę materii oraz chudnięcie. Tegoroczne badania postawiły specjalistów przed zaskakującym faktem.

Zobacz wideo Jak Honorata Skarbek dba o figurę i czy jest na jakiejś diecie? Zdradza też. ile waży

Pora jedzenia a odchudzanie - na czym polegało badanie?

Eksperyment został przeprowadzony przez Amerykańskie Towarzystwo Kardiologiczne w 2020 roku. Podczas gdy wiele diet nakazuje jedzenie posiłków do określonej godziny, czy wprowadzanie okien żywieniowych, specjaliści doszli do wniosku, że sama pora jedzenia... nie ma wpływu na szybkość spalania tkanki tłuszczowej. Jak zostało przeprowadzone badanie?

sześć produktów na wzmocnienie i zdrowy senLepszy sen i wzmocniona wytrzymałość podczas treningów. Wystarczy włączyć te produkty do diety

Naukowcy podzielili grupę ochotników na dwie części. Pierwsza z nich musiała zejść 80 procent dziennej porcji kalorii do godziny 13. Druga część spożywała posiłki o normalnych porach, zjadając połowę dziennego zapotrzebowania po godzinie 17. Wszyscy uczestnicy jedli zdrowo, a liczba kalorii została skontrolowana i dopasowana do każdego badanego. Jedyną różnicą w procesach odchudzania była zatem pora jedzenia.

Wyniki badań zaskoczyły naukowców

Po trzech miesiącach dokładnych obserwacji specjaliści doszli do jednoznacznych wniosków. Wszyscy uczestnicy badania zrzucili wagę, a także spadło ich ciśnienie krwi. Efekty na obu grupach były praktycznie takie same. Pora spożywania posiłku czy wprowadzenie postu od godziny trzynastej nie poprawiły wyników. Badacze są zgodni; pora jedzenia na ma wpływu na to, jak szybko chudniemy. Sposobami na szybsze zrzucanie wagi są zmiana rodzaju żywności, ograniczenie kalorii a także kontrola równowagi energetycznej.

Więcej o: