Zdrowy wybór na pierwszy posiłek? Oto, co na śniadanie wybierają dietetycy

Wielu dietetyków podkreśla, jak ważne jest zjadanie śniadania. Jakie są najczęstsze wybory żywieniowie specjalistów? Oto przykładowa lista.

Dzięki śniadaniu nasz organizm jest w stanie prawidłowo rozpocząć kolejny dzień. Dzięki badaniom wiadomo, że zjedzenie śniadania powoduje, że później w ciągu dnia spożywamy mniej kalorii, a także... więcej czasu spędzamy na aktywności fizycznej. Co powinniśmy zjadać na śniadanie? Dziś patrzymy, co najczęściej ląduje na talerzach specjalistów w tej dziedzinie.

Zobacz wideo Jessica Mercedes przechodzi na dietę Adele

Top cztery śniadania, po które najczęściej sięgają dietetycy

O ulubione śniadania dietetyków zapytał się magazyn "Mic". W zestawieniu pojawiło się wiele klasyków. Co najczęściej wybierają specjaliści?

dlaczego warto wypróbować post przerywanyPost przerywany - dlaczego warto go spróbować? Specjalistka podaje zalety IF

Grecki jogurt i owoce z orzechową granolą

To szybka to przygotowania propozycja, a w dodatku bardzo sycąca i smaczna. Jak zauważa  Kathleen M. Zelman, dyrektor ds. Żywienia w WebMD, takie śniadanie dostarcza podstawowych najważniejszych składników, takich jak białko, zdrowe tłuszcze oraz błonnika. W ten sposób będziemy czuć się najedzeni aż do obiadu.

Pełnoziarniste tosty z rozgniecionym awokado, pokruszoną fetą i pomidorkami koktajlowymi oraz cappuccino do picia

Dzięki mleku dostarczamy białko oraz szybko wchłaniające się węglowodany, dlatego to idealna propozycja dla osób, które zaczynają dzień od treningu, tak jak Edwina Clark. Ekspertka wybiera pełnotłuste mleko; zawarty w nim tłuszcz spowalnia uwalnianie się kofeiny. Pełnoziarniste tosty ze wspomnianymi dodatkami zapewniają energię na wiele godzin, dzięki odpowiedniej porcji węglowodanów oraz zdrowych tłuszczów.

Płatki owsiane z jogurtem greckim

Dietetyczka Michelle Jaelin uwielbia owoce jagodowe, takie jak truskawki, borówki i jeżyny. Do porcji owsianki z jogurtem dodaje też niewielką garść orzechów włoskich.

Jagody są bogate w przeciwutleniacze, a owies jest złożonym węglowodanem bogatym w rozpuszczalny błonnik, który jest niezbędny do zdrowego trawienia i obniżenia poziomu cholesterolu LDL - wyjaśniła Michelle.

Tak przygotowane śniadanie pozwala na to, aby zaspokoić dzienną potrzebę na błonnik. Dodatkowo, jogurt dostarcza białko oraz wapń. 

dieta a treningiJak długo odczekać z treningiem po posiłku i dlaczego to ważne?

Jajka

Ana Rejsdorf uważa, że rozpoczęcie dnia od niewielkiej ilości białka i tłuszczu pomaga pozostać najedzonym aż do obiadu. Dlatego jej najczęstszym wyborem są jajka. Już jedno jajko zawiera siedem gramów białka i pięć gramów tłuszczu. Reisdorf do porcji jajek dodaje tarty ser, salsę lub awokado. To szybka, pożywna i zawierająca wiele witamin opcja śniadaniowa.

Więcej o: