Anna Lewandowska przyznała się, że ma wadę postawy. Trenerka wyjaśnia, jak walczyć z dolegliwością

Anna Lewandowska poruszyła na blogu problem, który dotyczy wielu z nas. Przyznała, że ma wadę postawy i ujawniła, jak można sobie pomóc w takim przypadku. Oto jej metody.

Anna Lewandowska w cyklu "Droga do zdrowia" tym razem postanowiła poruszyć problem z częstą wadą postawy, na którą cierpi nawet ona sama. Czym objawia się pogłębiona lordoza i w jaki sposób możemy sobie pomóc? Lewandowska dokładnie przedstawia problem oraz metody, które pozytywnie wpłyną na naszą postawę.

Anna Lewandowska - hpba.plAnna Lewandowska o witaminie D. Działanie, niedobór, źródła i suplementacja

Zobacz wideo Anna Lewandowska podzieliła się szybkim intensywnym treningiem

Pogłębiona lordoza lędźwiowa - rozpoznanie

Trenerka zaznacza, że niewiedza o tej wadzie postawy może prowadzić do licznych frustracji - mimo ćwiczeń i diety nasza sylwetka wciąż nie wygląda tak, jakbyśmy chcieli. Lordoza wymaga prawidłowej diagnozy i pracy z fizjoterapeutą. Pogłębiona lordoza lędźwiowa to stan, kiedy naturalne krzywizny kręgosłupa zostają zaburzone w wyniku zbyt słabego mięśnia poprzecznego. Jakie są objawy tej wady?

  • wklęsłe plecy;
  • wystający brzuch;
  • przykurcze mięśni nóg, zwłaszcza łydek i tylnej części uda;
  • rozluźnione mięśnie pośladków i brzucha;
  • ból o charakterze kłującym w odcinku lędźwiowym, który promieniuje do ud i pośladków.

ćwiczenia na nogiSześć ćwiczeń na smukłe nogi. Potrzebujesz jedynie dziesięciu minut dziennie i hantli

Jak walczyć z pogłębioną lordozą lędźwiową?

Lewandowska podkreśla, że bardzo ważna jest konsultacja z lekarzem-specjalistą. Pomóc mogą też domowe ćwiczenia.

Priorytetem powinno być wzmacnianie osłabionych mięśni pośladkowych i brzucha (mięśnie poprzeczne brzucha), mięśni pomiędzy łopatkami oraz rozluźnianie napięć i przykurczów - tłumaczy Anna.

Kluczowe są regularne treningi. Lewandowska, oprócz ćwiczeń zalecanych przez lekarza, szczególnie poleca dwa rodzaje zajęć. Pilates, który łączy świadome oddychanie z treningami siłowymi i rozciągającymi, świetnie działa na mięśnie głębokie. Joga poprawia elastyczność kręgosłupa i utrzymuje jego prawidłowe wygięcie. Warto również spróbować pływania, które odciąża zmęczone plecy.

Więcej o: