Barre - na czym polega trening z elementami baletu? Dlaczego warto zacząć ćwiczyć go w domu?

Barre to trening zainspirowany tańcem, a dokładnie baletem. Powstał w latach 50. i od tamtego czasu cały czas jest bardzo popularny. Jakie są zalety takich zajęć?

Trening barre szczególnie polecany jest osobom, którym zależy na elastyczności, zwiększonej mobilności oraz smukłej sylwetce. Ćwiczenia z tego zakresu to doskonała opcja na domowe zajęcia. Jak zbudować efektywny trening i co warto wiedzieć o barre?

Zobacz wideo Karolina Gilon próbuje nowego treningu. Taniec na szpilkach wcale nie jest prosty

Korzyści z treningu barre

Choć powstał dzięki specjalistom od baletu, aby wzmocnić ciało po kontuzjach i na nowo odbudować siłę do tańczenia, barre może spróbować każdy. 

Wiele ruchów opiera się na pozycjach baletowych i technikach, ale niech cię to nie zniechęca. Barre to raczej zajęcia fitness, a nie taneczne, więc nie musisz być primabaleriną, aby wziąć w nich udział - dodaje instruktorka Lotte Sommers w rozmowie z "Women's Health".

Jakie zatem ma zalety ten niecodzienny trening?

Jest łagodny dla stawów

Barre jest naprawdę intensywnym treningiem, choć jednocześnie nie obciąża naszych stawów. Dzięki temu możemy ćwiczyć bez obaw przed poważnymi kontuzjami.

trening z bloczkiem do jogiTrening siłowy z bloczkiem do jogi. W ten sposób poprawisz efektywność ćwiczeń

Możesz go wykonać bez dodatkowego sprzętu

Choć wiele figur jest do wykonania z drążkiem, bez problemu możemy go zastąpić krzesłem czy wyższym oparciem kanapy. Barre nie wymaga żadnego profesjonalnego sprzętu, co tylko bardziej zachęca do ćwiczeń w domowych warunkach.

Niesamowicie wzmacnia ciało

Zestawy barre mają na celu wzmocnienie i rozciągnięcie mięśni. Nasze ciało stanie się silne, ale nie napakowane. Ćwiczenia to nie tylko szczupła sylwetka, lecz także poprawiona koordynacja. Trening jest przede wszystkim nastawiony na pracę tułowia, ramion, ud, pośladków i brzucha.

Pilates. Co to jest pilates? Jakie efekty przynosi regularny pilates?Domowy pilates dla początkujących. Trening zajmie jedynie 20 minut

Jakim rodzajem treningu jest barre?

Wiele ruchów na zajęciach tego typu opiera się na impulsach, zatrzymaniach oraz skurczach izometrycznych, co umieszcza barre w gronie treningów wytrzymałościowych działających na całe ciało. W ten sposób ćwiczący buduje wytrzymałość, stabilność a także uczy się kontrolowania poszczególnych ruchów mięśni. Jeśli chcesz nauczyć się podstaw barre na platformie YouTube znajdziesz mnóstwo propozycji darmowych zajęć, zarówno tych dla początkujących, jak i mieszanych treningów np. połączenie barre i pilatesu.

Więcej o: