Dietetyk Victorii Beckham podał pięć kluczowych zasad zdrowego odżywiania. To proste kroki, które mogą odmienić dietę

Victoria Beckham zawsze dba o aktywność fizyczną i właściwe odżywianie. Jej dietetyk postanowił udzielić kilka przydatnych wskazówek, dzięki którym dieta może być zdrowsza.

Victoria Beckham nieraz zaskakiwała swoich obserwatorów na Instagramie, prezentując swoją świetną kondycję. Z uprawianiem sportów w parze idzie pilnowanie, aby posiłki dostarczały właściwych składników odżywczych. Victoria współpracuje z Amelią Freer, popularną brytyjską dietetyk, która pilnowała diet wielu gwiazd, w tym Sama Smitha. Specjalistka wypowiedziała się na łamach brytyjskiego "Vogue'a", od jakich zmian powinniśmy zacząć, aby odmienić nasze żywieniowe nawyki.

Zobacz wideo Victoria Beckham i jej wakacje z rodziną

Dietetyk Victorii Beckham o pięciu najważniejszych zasadach zdrowego odżywiania

Popularność Amelia Freer zdobyła dość nietypowym podejściem. Zamiast namawiać do restrykcyjnych diet czy wręcz głodówek, dietetyk stawia na "pozytywne odżywianie", które ma na celu, aby każdy klient nie tylko jadł zdrowo, lecz także czerpał ze zbilansowanej diety radość. Freer podkreśla, że odżywianie w dobie pandemii jest szczególnie ważne - zdarza się nam zajadać stres lub wręcz przeciwnie - jemy mniej, nie dostarczając niezbędnych składników. Dla każdego Amelia ma pięć zasad, które pomogą utrzymać zdrową dietę.

Najpierw skoncentruj się na zwiększeniu ilości pełnowartościowej żywności

Jest to zmiana, która może mieć największy wpływ na nasze samopoczucie i ogólny stan zdrowia. Amelia zaleca, aby swoje posiłki budować z owoców, warzyw, wysokiej jakości białka, zdrowych tłuszczy, produktów pełnoziarnistych, nasion, orzechów oraz wody. Najlepiej, jeśli postawimy na własną kuchnię, aby w jak największym stopniu uniknąć sztucznych dodatków, konserwantów i przetworzonej żywności.

Pamiętaj o równowadze

Freer praktycznie każdy dzień zaczyna od kilku porcji świeżych warzyw lub owoców. Następny posiłek uzupełnia o białko (jajka, jogurt naturalny, ryby, mięso, rośliny strączkowe, orzechy lub nasiona) oraz niewielką ilość tłuszczu (odrobina oliwy z oliwek lub awokado). Jeśli dzień jest bardziej aktywny i czuje głód, zje posiłek z produktem pełnoziarnistym, brązowym ryżem lub owsem. Pamięta też o przyprawach, które dodadzą odpowiedniego smaku, najchętniej wybiera płatki chili, czarny pieprz i skórkę oraz sok z cytryny.

Jemy dla naszego zdrowia psychicznego oraz fizycznego

Radość naprawdę ma znaczenie, jeśli chodzi o zdrowe odżywianie się i ogólnie zdrowy tryb życia. Czuję, że jedzenie jest jedną z najważniejszych prostych przyjemności w naszym życiu i często jest niezwykle ważne dla naszego zdrowia społecznego i emocjonalnego - dodaje Amelia.

Dlatego bardzo ważne jest konsekwentne przestrzeganie zdrowej diety, która jednak naprawdę sprawia nam przyjemność podczas gotowania i jedzenia. Ulubione i zdrowe potrawy to nie tylko dostarczenie witamin, lecz także chwila odprężenia i przyjemności.

Nie zawsze chodzi o jedzenie

Jedzenie jest związane z prawie każdym aspektem naszego zdrowia i życia. Spożywanie posiłków jest częścią naszego życia społecznego. Warto pamiętać, że wspólna celebracja jedzenia wpływa również na nasze zdrowie psychiczne, pozwala umacniać relacje z domownikami, a także poprawia nastrój.

Pamiętaj o sezonowości i trwałości

Nasze zdrowie jest nierozerwalnie związane ze stanem naszej planety, systemów żywnościowych i gleb. Coraz ważniejsze stają się nasze decyzje dotyczące kupowania żywności i ich wpływ na środowisko. Chociaż jest to złożony i wieloaspektowy temat, świadomość to pierwszy krok do podejmowania właściwych decyzji. Z tego powodu Freer uwielbia zachęcać swoich pacjentów do sezonowego jedzenia, co przysłuży się nie tylko dla naszego zdrowia, lecz także środowiska. Sezonowość pozwala odkrywać różne smaki oraz zapewnia różnorodność żywności przez cały rok.

Więcej o:
Copyright © Agora SA