Dieta przeciwzapalna - na czym polega? Jej zastosowanie może zapobiec wielu chorobom

Dieta przeciwzapalna ma za zadanie zmniejszyć lub pozbyć się z organizmu przewlekłego stanu zapalnego. Dzięki temu ten plan żywieniowy może pomóc we wzmocnieniu organizmu. Jakie są zasady stosowania?

Przewlekły stan zapalny naszego ciała może skończyć się zachorowaniem na wiele poważnych chorób. Chroniczny stan zapalny występuje, gdy jesteśmy narażeni na ciągły stres, zanieczyszczenia środowiska, a także, gdy nie dbamy o naszą dietę. Istnieje plan żywieniowy, który może nam pomóc w opanowaniu tego problemu.

Zobacz wideo Jakie sposoby na swój wygląd ma Beata Kozidrak?

Dieta przeciwzapalna - na czym polega?

Ten plan żywieniowy ma na celu dostarczenie do naszego ciała wszystkich niezbędnych składników pokarmowych, które sprzyjają w zapobieganiu, a także leczeniu chorób związanych z przewlekłym stanem zapalnym. Stosując tę dietę, korzystamy ze składników kuchni śródziemnomorskiej, włączając też ciemną czekoladę, azjatyckie grzyby oraz zieloną herbatę. Najważniejszymi produktami są warzywa, owoce i ziarna. Zabronione są natomiast:

  • biały makaron oraz białe pieczywo;
  • słodzone napoje, soki owocowe;
  • kupowane słodycze, fast foody i wszystkie słone przekąski;
  • pączki, drożdżówki, kremy do ciast, lody;
  • wysokoprzetworzone mięso;
  • alkohol wysokoprocentowy;
  • produkty zawierające kwasy tłuszczowe trans

paryska dieta Cohena składa się z trzech etapówParyska dieta Cohena - czy jest skuteczna? Poznaj jej założenia

Skupiamy się zatem na zdrowej, świeżej i nieprzetworzonej żywności. Nie jest to dieta odchudzająca, dlatego nie mamy żadnego kalorycznego ograniczenia. Jeśli chodzi o dostarczanie energii, rozkład dzienny powinien wyglądać następująco:

  • 20-30 procent z białka;
  • 30 procent z tłuszczu;
  • 40-50 procent z węglowodanów.

dieta nordyckaDieta nordycka - jak Skandynawowie dbają o zdrowie?

Przy tym pamiętajmy, aby nasze produkty z węglowodanami miały niski indeks glikemiczny - stawiamy na nieprzetworzoną żywność.  Zwróćmy też uwagę na suplementację; dobrze jest zaopatrzyć się w witaminę C, e, kwas foliowy oraz witaminę D.

Więcej o: