Trening siłowy z bloczkiem do jogi. W ten sposób poprawisz efektywność ćwiczeń

Bloczki do jogi doskonale sprawdzają się w domowych treningach. Dzięki tej niewielkiej zmianie poprawisz elastyczność oraz siłę całego ciała. W jaki sposób? Wykonuj te ćwiczenia.

Trening siłowy z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała sprawdza się idealnie, kiedy ćwiczymy w domu. Jeżeli jednak chcemy dodatkowo wzmocnić efekty, ten jeden przedmiot może pomóc. Przedstawiamy trening z wykorzystaniem bloczka do jogi!

Zobacz wideo Poranna joga Julii Wieniawy

Domowy trening z bloczkiem do jogi

Poniżej znajdziesz kilka ćwiczeń, które zostały rozbudowane o bloczek do ćwiczeń, dzięki czemu nasze ciało wykonuje większą pracę. Bloczki to niedrogie, a bardzo przydatne wyposażenie nie tylko do jogi, lecz także wielu innych treningów. Na poniższy trening przeznacz 15-20 minut. Wykonaj cztery rundy, robiąc w jednej rundzie po 15-20 powtórzeń każdej pozycji.

Yin Yoga pomaga obniżyć poziom stresuYin Joga - sposób na obniżenie stresu w ciągu pół godziny

Ćwiczenie pierwsze

Oprzyj pięty o bloczek do jogi, stopy rozstaw blisko siebie. Utrzymuj kręgosłup w jednej linii. Pilnuj pozycji klatki piersiowej, aby się nie zapadała. Wykonaj przysiad tak nisko, na ile pozwala twój zakres ruchu, cały czas utrzymując ciężar ciała na piętach. Wyprostuj się i powtórz.

Ćwiczenie drugie

Przyjmij pozycję deski na prostych rękach. Pod lewą rękę wsuń bloczek. Zwróć uwagę na to, aby każde z ramion było dokładnie nad nadgarstkami. Napnij całe ciało, a następnie wykonaj pompkę, zginając ręce tak, aby zrobić kat 45 stopni. Wróć do deski i powtórz. Po 10 powtórzeniach wsuń bloczek pod prawą dłoń i wykonaj kolejne powtórzenia.

Ćwiczenie trzecie

Zrób szeroki rozkrok, prawą stopę postaw na bloczku. Napnij plecy, trzymaj prosto klatkę piersiową. Zrób jak najniższy przysiad. Wypchnij się piętami, aby powrócić do stojącej pozycji. Podnosząc się zrób wymach nogą w tył nogą, która nie znajduje się na bloczku, tak, aby udo znalazło się równolegle do podłogi. Stań prosto i wykonaj kolejne powtórzenia.

joga z marszem30-minutowy trening jogi z marszem. W ten sposób spalisz do kilkuset kalorii

Ćwiczenie czwarte

Rozstaw stopy na szerokość bioder, bloczek umieść między dłońmi i ściśnij go; ręce z akcesorium trzymaj na wysokości klatki piersiowej. Następnie odepchnij ręce i bloczek kilka centymetrów od siebie, a potem przyciągnij z powrotem. Pamiętaj, aby mięśnie rąk i klatki piersiowej cały czas były napięte.

Więcej o: